środa, 22 maja 2013

Anna Gras - " Misiek i fałszerze czekolady"

źródło
TYTUŁ: Misiek i fałszerze czekolady
AUTOR: A. Gras
WYDAWNICTWO: Wydawnictwo Grodkowskie
DATA WYDANIA: 2008
STRON: 124


Misiek czyli Michał, to jedenastoletni chłopiec, inteligentny i oczytany, trochę z nadwagą - uwielbia jeść, wprost rozkoszuje się jedzeniem, nie lubi chodzić na zakupy po nowe ubrania i nie lubi kuchni babci bo jak twierdzi "Ona do wszystkiego dodaje tony cebuli" [1], a nasz Misiek ma wyrafinowane podniebienie, ma jedną przyjaciółkę - Elwirę z którą często do siebie dzwonią i się odwiedzają. Miśkowi nie jest łatwo - pan od WF próbuje go rozruszać, a że  nie idzie mu to najlepiej ciągle narażony jest na kpiny kolegów i koleżanek z klasy, do tego jeszcze chłopaki z podwórka Biedronka i Kielczyk ciągle mu dokuczają. Oj nie ma nasz Misek łatwego życia, osładza go sobie czekoladą :) , "Mleczne siódme niebo" - to jego ulubiona czekolada i tak by sobie nasz Misiek spokojnie żył i zajadał tą czekoladę, gdyby nie wiadomość która spadła na niego znienacka ... Misiek został wybrany do reprezentowania szkoły w Turnieju Międzyszkolnym w kategorii "Szkolny smakosz" - która to miała polegać na rozpoznawaniu potraw po smaku i zapachu. Dlaczego właśnie Misiek - ponieważ w zeszłym roku rozwikłał "aferę stołówkową" i dzięki temu stał się na chwilę szkolnym bohaterem. 
W dniu turnieju w jego kategorii szło mu świetnie i w finale startował z chłopcem ze szkoły nr. 8 - Zenkiem, mieli rozpoznawać smaki czekolad :), Misiek był w swoim żywiole, szedł jak burza, do momentu gdy podano mu kawałeczek czekolady który smakował jak ... przypalony grysik, nie rozpoznał czekolady, za to Zenek tak, Misiek nie chciał pogodzić się z porażką bo ten niedobry kawałek czekolady to na pewno nie była jego ulubiona czekolada "Mleczne siódme niebo", w szkole zaczęto mu dokuczać że nie umie przegrywać, Misiek wziął sprawy w swoje ręce. Rozpoczął poszukiwania sklepu z fałszywa czekoladą, śledzenie przestępców, odkrycie miejsca gdzie składowana jest czekolada, tak, tak Misiek musiał oczyścić swój honor, a w tym wszystkim pomogła mu jego niezawodna przyjaciółka Elwira.
Jakie czekają ich wyzwania? Czy uda im się odnaleźć fałszerzy czekolady? Czy Misiek oczyści swój honor?

Powiem krótko - REWELACYJNA książeczka, wprost zaskoczyła mnie autorka przygodami Miśka. Spodziewałam się typowo dziecięco-młodzieżowej lektury, a dostałam książeczkę która wciągnęła mnie w jej fabułę, język prosty, rewelacyjne dialogi okraszone humorem, główny bohater który jest po prostu cudowny, wątek detektywistyczny i szybkość akcji zapewniają czytelnikowi że spędzi z książką wspaniałe chwile, a najważniejsze jest to że stwierdzam że to nie tylko książka dla dzieci, dorośli znajda w niej wytchnienie i luz :)
Czytałyśmy książkę razem z moją już prawie ośmioletnią córką, którą książeczka zachwyciła. Brawa dla autorki i czekamy na dalsze przygody Miśka :) a Was gorąco zachęcam do jej  przeczytania.

Moja ocena: 6/6

[1] A. Gras "Misiek i fałszerze czekolady", Wydawnictwo Grodkowskie, 2008, str. 6


Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję pani Agacie z 

Książkę przeczytałam w ramach wyzwania:

15 komentarzy:

  1. O książce słyszałam już bardzo wiele, jednak nie miałam okazji się z nią zapoznać. Może czas to zmienić:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio i ja podczytuję książeczki dla dzieci, bo to świetny przerywnik przy literaturze nieco poważniejszej. Ja czytam aktualnie "Detektywa Pozytywkę" Grzegorza Kasdepke.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za recenzję! Pozdrawiam córeczkę i mamę czytająca wspólnie z dzieckiem! Kolejna minipowieść o Miśku pt. "Misiek i perfumowana Kiełbassa" będzie bardziej "dziewczęca" - będzie miłość, będą perfumy. Jednak chłopcy tez się nie zawiodą, bo wątek detektywistyczny też się pojawi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Aniu gratuluje Miśka - jest fantastyczny :) czekam na następne jego przygody :)
      Pozdrawiam.

      Usuń

  4. Myślę, że ta książeczka będzie świetną lekturą dla mojego 11-letniego synka?:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Już sam tytuł mnie rozbroił. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapowiada się ciekawie, na pewni nudzić się przy niej nie można :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja siostrzenica ma 13 lat, więc może jej przypadnie do gustu owa książeczka. Mam nadzieję, że tak. Jak tylko się z nią zobaczę, to polecę "Misiek i fałszerze czekolady".

    OdpowiedzUsuń
  8. Jesm świeżo po przeczytaniu tej książki. Niebawem moja recenzja. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Pomimo tak wysokiej oceny na razie nie mam zamiaru czytać tej książki. Może kiedyś. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Książka zapowiada się świetnie. Aż chciałabym ją przeczytać. :D

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...