poniedziałek, 13 października 2014

Steve Barnes - "Hektor"

źródło
TYTUŁ: Hektor
AUTOR: S. Barnes
WYDAWNICTWO: Wydawnictwo M
DATA WYDANIA: 2014
STRON: 36


Tytułowy Hektor to hipopotam, ale różni się od swojego stada, od hipopotamów które zna - ma paski jak zebra. Niestety te paski są dla niego bardzo kłopotliwe, inne hipopotamy wyśmiewają się i szydzą z niego i jego pasków. Nie zauważają jego zalet - jak między innymi to że jest w wodzie bardzo szybki i zwinny, widzą tylko jego odmienność. Hipopotamy nie mogąc pogodzić się z jego odmiennością postanawiają wygonić go ze stada i podczas ciemnej nocy zrzucają go z wodospadu. Hektor zmęczony walką o życie w odmętach wody zasypia na brzegu rzeki, po obudzeniu spotyka zebry które wyglądem bardzo go przypominały, po wysłuchaniu jego opowieści zaprosiły go do swojego stada, bo dla nich jego wygląd nie miał znaczenia. 
fot. Melania K.

"To, jak wyglądasz, nam nie przeszkadza. Ty jesteś inny, lecz to nie wada. No a oceniać tak po  wyglądzie - bardzo nieładnie, to nie wypada" [1]




fot. Melania K.

I ruszył nasz Hektor z nowymi przyjaciółmi przez sawannę, czuł się szczęśliwy w tym stadzie.  Lecz pewnego dnia usłyszał wołanie o pomoc, to małe hipopotamy na środku rzeki stały i się bały,, bo krokodyle miały na nie ochotę. Hektor nie zastanawiał się długo, rzucił się do rzeki by ratować małe hipopotamy, a co inne hipcie ze stada? No właśnie, wtedy zrozumiały że robiły źle dokuczając Hektorowi. Czy Hektor powróci do swojego stada? Czy przebaczy że z niego się wyśmiewali? A co z nową przyjaźnią?


fot. Melania K.

Wspaniała opowieść z morałem, z pięknymi ilustracjami autora - Steve'a Barnes. Opowiada nam o tym że nawet jeżeli ktoś wygląda inaczej, nie powinniśmy go oceniać po wyglądzie, powinniśmy dostrzec jego zalety. Opowieść o przebaczeniu, przyjaźni i szukaniu swego miejsca. Napisana prostym językiem dzięki czemu dzieciom będzie łatwiej zrozumieć treść i morał tej bajki. Nadmienię jeszcze kilka słów o samym wydaniu tej bajki, okładki grube, w środku kartki z śliskiego papieru, piękne ilustracje oddające w pełni treść bajki. Jeżeli szukacie ciekawej i wyjątkowej książeczki będzie to trafny wybór, mogę Wam powiedzieć że książeczka będzie również idealnym prezentem :)

fot. Melania K.

[1] Steve Barnes "Hektor" Wydawnictwo M, rok 2014, str. 16

Moja ocena: 6/6


Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję pani Dorocie z Wydawnictwa M





13 komentarzy:

  1. Piękna i ważna książeczka w stylu Elmera, choć moim zdaniem jeszcze lepsza.
    Uwielbiam Hektora <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna książeczka - też ją mam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam już o tej ksiązeczce. Na prezent idealna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka podbiła również moje serce. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam już na pewnym blogu recenzje tej książeczki i bardzo mnie zaciekawiła, a twoja recenzja tylko wzmogła mój czytelniczy apetyt na nią.

    OdpowiedzUsuń
  6. myślę, że gdybym miała dziecko, zdecydowałabym się na tę książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moim zdaniem to idealna książeczka dla dzieci. Ciekawa historia, morał i cudowne ilustracje...

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie się prezentuje. I do tego o zwierzątkach. I jeszcze z hipopotamem w paski. Mój synek byłby zachwycony :). Muszę poszukać ^_^

    OdpowiedzUsuń
  9. To już wiem co w najbliższym czasie kupie mojej chrześnicy. Z pewnością ucieszy się z tak pięknej książeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mamy Hektora, jest świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  11. stara już jestem, ale bajki dla dzieci dalej mnie do siebie przyciągają. Hektor zapowiada się cudnie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem już po lekturze, niedługo o niej wspomnę :)

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...