poniedziałek, 14 lipca 2014

Jacek Getner - "Pan Przypadek i celebryci"

źródło
TYTUŁ: Pan Przypadek i celebryci
AUTOR: J. Getner
WYDAWNICTWO: Zakładka
DATA WYDANIA: 2013
STRON: 234

"Pan Przypadek i celebryci" to druga książka w serii o przygodach detektywa amatora Jacka Przypadka, autor prezentuje nam trzy opowiadania. Tym razem nasz bohater wkracza w świat show biznesu, gdzie pokazuje nie tylko swoje zdolności detektywistyczne ale również jasnowidza. Ale po kolei ...

"Miłość i medycyna" to tytuł pierwszego opowiadania jak i serialu emitowanego w telewizji od ponad dziesięciu lat. Jacek zostaje wezwany na plan owego serialu by pomóc producentowi Kokoszce oczyścić się z zarzutu morderstwa na jednym z głównych bohaterów serialu, który chciał go opuścić. Jak się okazuje wiele osób miało do niego pretensje i znalazło by się kilku chętnych którzy chcieliby się go pozbyć.

"Znamienne stany świadomości" - w drugim opowiadaniu nasz detektyw-amator zostaje wezwany przez dawnego znajomego Bolko Szołtisika - znanego prezentera telewizyjnego by odszukał jego Manifest komunistyczny podarowany przez ojca, w którym to zapisywał swoje "złote myśli". Ktoś go ukradł i żąda za niego okupu - bo w przeciwnym razie ujawni jego zapiski, ale przecież on sławny Bolko nie będzie za nic płacił. Tym razem Jacek rozwiązując zagadkę chce nie tylko odszukać Manifest  ale również sprowadzić na ziemię Bolka. 

"Blondyn wieczorową porą" - w trzecim opowiadaniu Jacek poszukuje zaginionego Mikela. Czy do końca zaginiony? Może porwany? Może się ukrywa? - nie wiadomo? Szuka go  na zlecenie jego oficjalnej narzeczonej - Kasiya, a ślady prowadzą nawet do ministra oraz Wróżki Nibelungi.

O ile pierwsza książka z serii o Panu Przypadku - "Pan Przypadek i trzynastka" (kilka słów o książce TUTAJ) podobała mi się, to druga już tak bardzo mnie nie wciągnęła. Dwa pierwsze opowiadania jeszcze mnie zainteresowały, ale ostatnie nie dość że wiało nudą to denerwowały mnie wstawki że on już wie jakie jest rozwiązanie ale autor pominie tą rozmowę między bohaterami bo nie chce zdradzać rozwiązania i to na początku opowiadania. Do tego momentami nasz pan Jacek irytował mnie, wiem on ma taki być: bezczelny i cyniczny, pewny siebie, ma przysparzać sobie wrogów, ale czy taki będzie zawsze? Postaciami które wywoływały uśmiech na  mojej twarzy są: Błażej Sakowicz (Młody Bóg Seksu) oraz jego ojciec Jędrzej Sakowicz - cudowni pantoflarze, no nie mogę zapomnieć o Pani Irminie która zna w Warszawie wszystkich których się powinno znać i piecze cudowne ciasta :) A sami celebryci? - autor pokazał ich przez pryzmat żądzy pieniądza i sławy.

Podsumowując: książkę czyta się szybko, język prosty i lekki, trochę zabawnych sytuacji. Oczywiście nie są to takie typowe opowiadania kryminalne, nie ma krwawych scen i siarczystego języka, a i akcja nie pędzi z zawrotną szybkością. Autor postawił na dedukcję i spryt Jacka Przypadka :) Oczywiście to że tym razem książka nie podobała mi się tak jak pierwsza z serii, nie znaczy ze nie sięgnę po następną, już na nią czekam i chętnie ją przeczytam, zobaczę jak tam nasi bohaterowie i jakie przypadki spotkają naszego detektywa-jasnowidza z korpoludkami. Czy polecam wam tę książkę? - oczywiście w sam raz lektura na letni wypoczynek.

Moja ocena: 3,5/6



Książkę przeczytałam w ramach wyzwań:
"Czytamy kryminały" (letnia abolicja)


12 komentarzy:

  1. Masz rację, akurat na wakacje takie trzy krótkie historie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tytuł dość ciekawy, ale tematyka i niska ocena - zniechęca mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że druga część okazała się być gorsza. Ja chciałam się zapoznać z pierwszą, ale jeszcze mi się nie udało tego zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z Panem Przypadkiem jeszcze się nie znamy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwsza część z cyklu podobała mi się, ale skoro druga nie jest tak dobra, to chyba sobie ją odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czasami lubię sobie poczytać tego typu książki. Mimo iż fabuła nie jest specjalnie oryginalna i ambitna, to jednak w dalszym ciągu lepsze to niż wieczór spędzony przed TV :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znam tytułu, ale przyznam, że książka już mi się podoba. Mam wrażenie, że jest lekka i zabawna, czyli idealna na letnią porę:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam twórczości tego autora, ale na razie nie mam czasu, aby się z nim zapoznać, Niemniej żałuje, ze drugi tom tej serii nie spełnił twoich oczekiwań. No cóż... czasami tak bywa.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam i miło wspominam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo mi odpowiada poczucie humoru autora :)

    OdpowiedzUsuń
  11. czytałam zbiór opowiadań autora i całkiem pozytywnie go wspominam. szkoda, że tutaj do końca się nie opisał, ale mimo to kibicuje jego twórczości.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pan Przypadek szykuje się po raz trzeci do ataku. Ogłosił znów konkurs na okładkę, a więc kolejne przeygody przed czytelnikami. Czy dobre? To się okaże. ;)

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...