czwartek, 4 września 2014

Jo Nesbo - "Człowiek - nietoperz"

źródło
TYTUŁ: Człowiek - nietoperz
AUTOR: J. Nesbo
WYDAWNICTWO: Pol-Nordica
DATA WYDANIA: 2005
STRON: 368


Jo Nesbo to autor o którym słyszałam wiele dobrego, jego książki są wysoko oceniane i chętnie czytane. Do tej pory nie miałam okazji zapoznać się z autorem i jego twórczością, ale właśnie pożyczyłam pierwszą część z serii o komisarzu Harrym Hole i zamierzam przeczytać wszystkie książki (taki jest plan), oczywiście zaczynam od pierwszej. Czy mi również przypadnie do gustu styl autora, zobaczymy.

Harry Hole - trzydziestodwuletni komisarz Policji w Oslo, uważany za jednego z najlepszych. Zwierzchnicy wysyłają go do Sydney w Australii, by pomógł w prowadzeniu śledztwa w sprawie o zamordowanie ich rodaczki Inger Holter. Do pomocy i jako przewodnik zostaje mu przydzielony miejscowy policjant Aborygen - Andrew Kensington, z którym świetnie się rozumieją a z czasem ich więzi się zacieśniają. Przez cały czas prowadzenia śledztwa Andrew opowiada Harremu o Aborygenach i ich życiu. Jednocześnie raczy go historyjkami i opowieściami swoich ziomków. Harry dopiero po pewnym czasie uzmysławia sobie że tymi opowieściami Andrew chciał mu coś przekazać, naprowadzić na ślad. Co chciał przekazać Andrew? Czy coś ukrywał?
Harry wraz z ekipą prowadzącą śledztwo odkrywają że istnieją podobne morderstwa, a można by rzec że takie same - seryjny morderca? czy to przypadek? Odkrywają że to nie przypadek, ale mają groźnego  i sprytnego przeciwnika. Odkrycie prawdy będzie dla wszystkich zaskoczeniem? a Harry - znów straci kogoś bliskiego, a jego demony się obudzą.

Moje pierwsze spotkanie z autorem uważam za udane, co prawda nie było wielkiego wow, ale książka całościowo podobała mi się. Harry Hole to bardzo ciekawy człowiek, naznaczony przez życie i mający swoje przekonania. Akcja dzieje się w miarę szybko, język prosty, czyta się szybko. Dodatkowo podobało mi się że autor pokazał świat rdzennych mieszkańców Australii - Aborygenów, opowiedział trochę o ich historii i życiu, do tego jeszcze te niesamowite aborygeńskie opowieści. Jestem jak najbardziej zadowolona z książki i wszystkim polecam gorąco.

Moja ocena: 4,5/6


Książkę przeczytałam w ramach wyzwań:


18 komentarzy:

  1. Miałam podobne odczucia po "Człowieku nietoperzu", chyba trzeba uznać ją za jedną ze słabszych książek z cyklu, bo później jest coraz lepiej, co prawda przeczytałam tylko 1, 2, 3 i 10 tom, ale z każdą jedną żywię coraz większą sympatię do Harrego :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię książki tego autora, jednakże nie jest to mój ulubiony autor skandynawskich kryminałów. Tej konkretnej książki nie czytałam, jednak w przyszłości wybierając kolejny tytuł do przeczytania, będę miała na uwadze Twoja recenzję.

    OdpowiedzUsuń
  3. I u Ciebie też Nesbo. Recenzje jego książek wypełzają z każdego zakamarka internetu. Czy to dobrze? Z pewnością nie jest to złe, ale momentami czuję już przesyt.

    OdpowiedzUsuń
  4. Obiecałam sobie, że jeszcze w tym roku wezmę się za tę książkę. Podobno to najsłabszy tom cyklu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam tę powieść, ale przyznam, że przyjęłam ją raczej chłodno i na tym moje znajomość z Nesbo się skończyła. Teraz jednak zastanawiam się nad powrotem do Nesbo, bo opinie ma zupełnie dobre, entuzjaści powiadają, że im dalej tym lepiej ;)
    Dziękuję za link do wyzwania ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. I jeszcze słówko. Postanowiłam robić na swoim blogu odsyłacze do żbikowych recenzji. Mam nadzieję, że ta forma prezentacji recenzji zostanie zaakceptowana ;)
    http://52tygodnie.blogspot.com/2014/09/zbiki-czytaja-biblioteka-melanii-jo.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie się pisanie Nesbo bardzo podoba. Na razie przeczytałam trzy jego powieści i mam zamiar znajomość z tym panem kontynuować:)

    OdpowiedzUsuń
  8. O Jo Nesbo wiele słyszałam, ale jeszcze nie miałam okazji przeczytać coś jego autorstwa. Może w przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Też zamierzam przeczytać tę serię :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę w końcu poznać twórczość tego autora. Wszędzie słyszę jego nazwisko.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam tę jedyną książkę Nesbo, ale dla mnie za wolna akcja.

    OdpowiedzUsuń
  12. Przeczytałam jedną książkę tego autora i jestem zadowolona. Będę szukała więcej : )

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znam jeszcze tego autora, ale nie chcę zaczynać kolejnego cyklu, bo jeszcze nie skończyłam "swojego" kryminalnego z Peterem Jamesem i dopiero dwie książki za mną... :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przyznam, że tej książki jeszcze nie czytałam. Ale Nesbo już dobrze znam i bardzo lubię. Co prawda nie wszystkie książki są bardzo dobre, a niektóre chwyty są przewidywalne i się powtarzają, ale i tak warto moim zdaniem zapoznać się z prozą tego autora zwłaszcza ze względu na Harry'ego - który jest bądź co bądź bardzo ciekawą osobą ;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytałam "Łowcy głów" i bardzo mi się podobała. Tą posiadam, więc na bank się skuszę :).

    OdpowiedzUsuń
  16. Od pewnego czasu przykładam się do tego, żeby zapoznać się z tym autorem, kiedy przeczytam swoją kolejkę to z pewnością po jakąś książkę sięgnę i kto wie może właśnie będzie to "Człowiek-nietoperz" ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Myślę, że kolejne części Cię zachwycą, bo im dalej, tym jest dużo lepiej:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Właśnie zaczęłam "Człowieka-nietoperza" i już wiem, że polubię serię. Nie mam wyrobionej jeszcze opinii o fabule, ani tym bardziej o bohaterach, ale czyta się łatwo i przyjemnie. Za to duży plusik :)

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...