poniedziałek, 5 października 2015

Małgorzata Rogala - "Kiedyś Cię odnajdę"

źródło
TYTUŁ: Kiedyś Cię odnajdę
AUTOR: M. Rogala
WYDAWNICTWO: Replika
DATA WYDANIA: 2014
STRON: 280

Weronika i Olga - dwie najlepsze przyjaciółki od czasów studiów, poznały się na egzaminach i tak zostało. Weronika musiała wyjść ze swojej skorupy w której tkwiła, a Olga cierpliwie opukiwała jej skorupkę. Weronika w wieku dziewiętnastu lat straciła mamę - została brutalnie zgwałcona i zamordowana, w tym czasie żal i rozpacz zawładnęły i nią i jej ojcem, odsunęli się od siebie. To właśnie wtedy Olga zaopiekowała się Weroniką, a potem wprowadziła się do niej, gdy ojciec się wyprowadził. Olga pracuje w szkole - jest pedagogiem szkolny, zgodnie z wykształceniem, Weronika podczas studiów zrobiła drugi kierunek - grafika komputerowego i teraz z tego żyje. Razem od lat pomagają sobie, opiekują, wspierają, śmieją i imprezują :)

Ostatni dzień szkoły, Olga ma wakacje, tego dnia zerwała ze swoim chłopakiem Kuba który miał plany wobec niej z którymi ona nie do końca się zgadzała, narzucał jej swoje zdanie i chciał ją sobie podporządkować. Wieczorem robią sobie z Weroniką babski wieczór, winko, filmy - następnego dnia Olga ma imprezę ze znajomymi ze szkoły, wychodzi i już nie wraca. Policja informuje Weronikę że Olga została zamordowana, podczas identyfikacji zwłok Weronika w Oldze widzi swoją mamę, tak samo zginęły a jej sprawa została umorzona i sprawcy nigdy nie odnaleziono. Weronika obiecuje sobie że tym razem nie odpuści, odnajdzie mordercę. W tym celu zatrudnia się w szkole na miejscu Olgi, by inwigilować szkolne towarzystwo i szukać mordercy przyjaciółki. Nawet nie zdaje sobie sprawy na jakie wystawia się niebezpieczeństwo.

Czy Weronika poradzi sobie ze śmiercią przyjaciółki?  Czy pomoże w znalezieniu mordercy? a może czas by otworzyła się na innych ludzi, by ich dopuściła do siebie. Czy w tym może pomóc jej policjant prowadzący śledztwo? Chyba coś iskrzy. Ale - kto zabija? kto jet tym bezwzględnym mordercą i gwałcicielem?

Książka mnie zaskoczyła, wiedziałam że to kryminał, ale jakoś nie spodziewałam się że tak powiem cudów, a jednak - pełne zaskoczenie. Akcja wciąga już od pierwszych kartek, jest szybka i wartka, wątki świetnie współgrają, ciekawie, tajemniczo, a zakończenie - powaliło mnie i w pełni zaskoczyło. Autorka stopniowo eliminuje naszych podejrzanych, już myślimy, tak - to on, nic bardziej mylnego, poznajemy nowe dowody i fakty, wszytko toczy się dalej, a my zostajemy wyprowadzeni w pole. Bohaterowie ciekawi i wyraziści, fabuła interesująca, zgrabny kryminał z wątkiem romansowym od którego nie mogłam się oderwać. Gorąco polecam, a sama chętnie sięgnę po inne książki autorki.

"Kiedyś Cię odnajdę" to kolejny przykład na to że polskie kryminały też są bardzo dobre, niczym nie ustępują książkom zagranicznych autorów, dopracowana i dobrze napisana. Gratulacje dla autorki, porwała mnie i dostarczyła dreszczyku emocji.

Moja ocena: 5/6

Książkę przeczytałam w ramach wyzwań:

23 komentarze:

  1. Przyjaźń dziewczyn, jaką przedstawia fabuła jest naprawdę imponująca. Znalezienie takiej relacji w dzisiejszych czasach jest naprawdę trudne. Ale piszesz też o wciąganiu, o tym, że książka zaskakuje i nie nudzi. To najbardziej lubię w powieściach i muszę przyznać, że tak zaciekawiłaś mnie swoją recenzją, że zapisuję sobie ten tytuł. I muszę przyznać, że troszkę zazdroszczę Ci tej lektury! ;)
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobry, polski kryminał? W pierwszym momencie nie spodziewałam się tego, ale jak przeczytałam całą recenzję, to nabrałam chęci na poznanie tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałyśmy tę książkę, ale przez dłuższy czas jej nie czytałyśmy i w końcu wydałyśmy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że by się Wam spodobała, może jeszcze trafi w Wasze ręce :)

      Usuń
  4. Zanim zaczęłam czytać twoją recenzję, patrząc na okładkę pmyślałam: to pewnie nie dla mnie. Po przeczytaniu zmieniłam zdanie! Ależ mnie zaciekawiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, okładka mnie też zmyliła, zresztą w połączeniu z tytułem myślałam że to romans, a tu taka niespodzianka. Zachęcam Cię do przeczytania.

      Usuń
  5. Książkę czytałam i bardzo mi się podobała.

    OdpowiedzUsuń
  6. Z tego co piszesz wydaje mi się, że ten tytuł może mi się spodobać. Wychwytuję tu wątki obyczajowe, nie tylko kryminalne i dlatego chciałabym bliżej poznać tę historię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że Cie zainteresowałam, myślę że będziesz z jej lektury zadowolona :)

      Usuń
  7. Jestem bardzo ciekawa, czy odnajdzie morderce. Z chęcią przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) czytaj, jestem ciekawa Twojej opinii.

      Usuń
  8. Do kryminałów długo mnie przekonywać nie trzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też zauważyłam, że polskie kryminały znacząco podniosły swój poziom :) dla czytelników ogromna radość. Chętnie przeczytam proponowany tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapowiada się ciekawie. A skoro książka Cię zaskoczyła, to chętnie się za nią rozejrzę. Lubię kryminały, a dawno żadnego nie czytałam :).

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubie takie ksiązki.
    Zostaję u ciebie na dłużej i wpadnij do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zaskoczyłaś mnie. Nie słyszałam o autorce ani tytule, jak rzadko kiedy recenzję przeczytałam caluteńką i już dodałam książkę na LC do "chcę przeczytać" i "mile widziane prezenty" :) Będę miała ją na uwadze, bo uwielbiam kryminały i polskich autorów a tu mam 2 w 1 :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Na pewno sięgnę po tę książkę, bo intryguje mnie ta historia. Poza tym, widzę, że warto dać jej szansę. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie spodziewałam się, że to tak dobry kryminał, chętnie przeczytam ! :)

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...