czwartek, 27 listopada 2014

Joanna Chmielewska - "Całe zdanie nieboszczyka"

źródło
TYTUŁ: Całe zdanie nieboszczyka
AUTOR: J. Chmielewska
WYDAWNICTWO: Polski Dom Wydawniczy
DATA WYDANIA: 2003
STRON: 314

TAK!!! - tego mi trzeba było :)

Bo kto może wpakować się w tak skomplikowane sytuacje, kto może wpadać na różne niesamowite pomysły, kto może zniknąć z powierzchni ziemi, kogo może poszukiwać policja całej Europy i Interpol, kogo może ścigać szajka - kto może być ta osobą? no kto?  
Kto może udać się do nielegalnej jaskini hazardu, tam zostać pomyłkowo wzięty za inną osobę, gdzie dokonuje nalotu policja, a nieznajomy mężczyzna pada u jej stóp i wyznaje jej pewien szyfr. Kto może zostać porwany i wywieziony do Brazylii, samotnie przebyć Atlantyk, pomóc sobie szydełkiem i wydostać się z piwnicznych lochów, uciec, wypięknieć i ciągle trzymać ten szyfr tylko dla siebie, no kto? Tą osobą może być tylko Joanna :) Tak, to kobieta która ma charakter i niesamowita zdolność do wpadania we wszelkie dziwne sytuacje i do komplikowania sobie życia.

Jak już wspomniałam, tego mi trzeba było, książki lekkiej i przyjemnej, połączenia kryminału z humorem, a książki pani Joanny Chmielewskiej idealnie się do tego nadają (przynajmniej jak dla mnie te wcześniejsze). Książka wciąga już od pierwszej kartki i tak do ostatniej, znajdziemy tu dziwne i śmieszne sytuacje, dialogi z humorem, przystojnych blondynów, szajkę oraz niewiernego Diabła :) Śmiech który mi towarzyszył podczas czytania w pełni mnie rozluźnił. Jeżeli jeszcze nie czytaliście tej książki autorki to nie ma na co czekać, ja czytałam już ją kilkakrotnie i pewnie przeczytam jeszcze nie raz :) - świetna rozrywka, polecam.

Moje ocena: 5,5/6

Książkę przeczytałam w ramach wyzwań:
"Z półki"



18 komentarzy:

  1. Z książkami Chmielewskiej mi nie po drodze, może dlatego że nie przekonują mnie humorystyczne kryminały.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam twórczości p. Joanny Chmielewskiej, może to błąd?

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam tę powieść. Mam to samo wydanie, zaczytane strasznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już dawno nie czytałam nic Chmielewskiej. Chyba czas najwyższy to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tytuł intryguje, ale co do reszty, to raczej mnie nie kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kryminał nigdy mnie mocno nie pociągał więc, mimo że Joanna Chmielewska jest już klasykiem prawie, nie miałam z nią styczności. Myślę jednak, że trzeba będzie w przyszłości nadrobić tę zaległość :)

    OdpowiedzUsuń
  7. od dawna mówię, jak to uwielbiam kryminały, a Chmielewskiej nawet w ręce nie trzymałam. w przyszłym roku muszę to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wcześniej czytałam dużo kryminałów Joanny Chmielewskiej,ale do dzisiaj najcudowniejszy dla mnie jest "Lesio".
    Wcześniejsze kryminały bardzo lubiłam,ale te z ostatnich lat ....dla mnie mało tam było "tej mojej lubianej autorki".

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo miło wspominam tę książkę :) Cieszę się, że i Tobie przypadła do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Z chęcią przeczytam, mam w planach uzbierać sobie perełki pani Chmielewskiej :)

    OdpowiedzUsuń
  11. To zdecydowanie jedna z lepszych książek tej autorki. Świetnie się bawiłam podczas lektury. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kiedyś uwielbiałam książki Chmielewskiej, potem zraziłam się nowszymi pozycjami, ale może warto do tych najstarszych wrócić:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakoś mnie nie ciągnie do tej powieści.

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam tylko jedną książkę Chmielewskiej i to dosyć dawno. Na półce czeka na mnie "Lesio" po którego pewnie kiedyś sięgne. Póki co mam całą stertę innych książek do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  15. Przeczytałam wszystkie książki tej autorki. Jej wcześniejsze powieści są jednak nieco lepsze od tych nowszych...

    OdpowiedzUsuń
  16. Faktycznie zapowiada się bardzo ciekawie. Nie czytałam nic tej autorki, ale mamy w domu dwie książki, więc to zmienię.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jedna z moich najukochańszych książek Chmielewskiej:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Też czytałam wielokrotnie i na pewno jeszcze do niej wrócę! :))

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...