czwartek, 15 października 2015

Richard Paul Evans - "Zegarek z różowego złota"

źródło
TYTUŁ: Zegarek z różowego złota
AUTOR: R. P. Evans
WYDAWNICTWO: ZNAK
DATA WYDANIA: 2013
STRON: 224

Salt Lake City - rok 1908 - David Parkin poszukiwał nowej sekretarki, i zjawiła się, ona - MaryAnne. Delikatna, o wydatnych policzkach, cera lekko różowa, piękny uśmiech, te oczy, David skupił się nie tylko na urodzie ale także na jej kwalifikacjach: punktualność, bystrość, znajomość maszyn i zawodu sekretarki były tylko atutami MaryAnne, została zatrudniona. David każdego dnia pracy z Mary utwierdzał się że się w niej zakochuje, że jego dotychczasowemu życiu coś brakowało, czuł że są dwiema pokrewnymi duszami. A co na to MaryAnne? Ona też to czuje, ale skrywa pewien sekret, który może zniszczyć ją i jej marzenia. Czy David poznawszy jej tajemnicę nie przestanie jej kochać? 

Książka o miłości i przyjaźni w małżeństwie, oboje biorący życie jak cudowny eliksir który daje im siłę. Ale ich życie to nie tylko same radości, także smutki i nieszczęścia które spadają na ich dom, a którym muszą stawić czoła, razem - bo tylko to może dać im siłę, ich miłość. W tle uprzedzenia rasowe, niesprawiedliwość społeczna, wielkie fortuny, znamienite rody oraz bogate samotne wdowy. Jedna z nich miała tytułowy zegarek z różowego złota, ani jej ani późniejszym właścicielom nie przyniósł szczęścia, a stał się przyczyną wielu nieszczęść. 

Historię miłości dwojga ludzi poznajemy dzięki dziennikom Davida Parkina, którą przedstawia nam Richard, a które stały się jego własnością niedługo po tym jak opuścili rezydencję Parkinów, w której mieszkała wraz z żona i córką Jenny. Poznali MaryAnne i towarzyszyli jej w ostatnich miesiącach jej życia, ona przekazała Richardowi prezent dla Jenny - który miał jej dać dzień przed zamążpójściem - zegarek z różowego złota. Ten dzień właśnie nadszedł.

Czy zegarek Jenny przyniesie szczęście? Czy podarunek od MaryAnne który czekał na nią tyle lat, będzie miał dla niej znaczenie? Czy Jenny pamięta MaryAnne?

Druga część z serii Christmas Box Trilogy, podobnie jak pierwsza wciągnęła mnie od pierwszej kartki, a autor przeniósł mnie do Stanów Zjednoczonych początku XX wieku. Czytamy o wielkiej, wspaniałej miłości, która może przenosić góry, o dwójce ludzi którzy odnaleźli się i byli dwoma połówkami jabłka, dzielnie stawiali czoło nieszczęściom które ich dotykały, oraz przeciwstawiali się ówczesnym panującym w społeczeństwie niesprawiedliwościom i stylowi życia.  Może i historia trochę naiwna ale za to piękna i czytało mi się bardzo dobrze, język prosty i lekki, do tego poetycki, kartki same się przewracają oferując nam niesamowitą historię dwojga ludzi. Zapewniam Was że nie będziecie się mogli od książki oderwać, gorąco Wam ją polecam. 

Jak wspomniałam to druga część trylogii, ale spokojnie można ją czytać bez znajomości pierwszej części, jednak ja lubię czytać po kolei, i Was też do tego zachęcam.

Moja ocena: 5/6

Christmas Box Trilogy

Najcenniejszy dar/ Zegarek z różowego złota/ List


Książkę przeczytałam w ramach wyzwań:
"Wyzwanie Biblioteczne"


19 komentarzy:

  1. Nie lubię takich powieści, więc książka nie znajdzie się na liście czytelniczej :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiesz, że mam ochotę na książki tego autora i wiesz, że czekałam na Twoje ostatnie napisane tutaj zdanie :P Zaczęłam od niego i ... muszę kupić Najcenniejszy dar... Bo pozostałe dwie mam... już sobie zapisałam :) Dzięki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można czytać bez znajomości pierwszej części, ale jednak zalecam od pierwszej, postacie będziemy już znać i będzie nam łatwiej odczytywać treść książki.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Zalecam od pierwszego, ale spokojnie można czytać bez znajomości pierwszego tomu.

      Usuń
  4. Kurde a ja jeszcze nic nie czytałam tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja się tak nie bawię. Co tu do ciebie zaglądam, to mam nowe tytuły do przeczytania :):):) Zimy mi nie starczy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję że zaglądasz i cieszę się że znajdziesz zawsze coś dla Siebie :)

      Usuń
  6. Ja też wolę czytać po kolei. Na pewno się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę w końcu przeczytać jakąś książkę Evansa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka wzbudziła moje zainteresowanie, więc postaram się mieć ją na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zacznę od pierwszej części:)

    OdpowiedzUsuń
  10. To naprawdę piękna historia :) Napisana w takim nieco poetyckim stylu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam tę książkę Evansa i także byłam zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię takie historię dlatego z wielka chęcią poznam się z nią bliżej :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zegarek jest drugą częścią, ja nie wiem jakim cudem zaczęłam od trzeciej :D i tak można, dopiero po zakończeniu zostałam uświadomiona, że są poprzedniczki, no cóż... ma co nadrobić bo Evansa kocham :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak czasami wychodzi :) ta bardzo mi się podobała, a trzecia część przede mną.

      Usuń
  14. Mam na półce "Obiecaj mi" tego autora, więc najpierw zabiorę się za nią. Kto wie, być może jeśli przypadnie mi do gustu, to zapragnę poznać więcej powieści Evansa. :)

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...