piątek, 11 lipca 2014

Daria Doncowa - "Zjawa w adidasach"

źródło
TYTUŁ: Zjawa w adidasach
AUTOR: D. Doncowa
WYDAWNICTWO: Świat Książki
DATA WYDANIA: 2004
STRON: 304

Daria Iwanowna Wasiljewa  ma rodzinę, dużo pieniędzy, kucharkę, sprzątaczkę, do wnuków jest niania, wstaje około w pół do jedenastej (bo skoro nie ma co robić to po co wstawać rano) czas zabija czytając kryminały, rodzina zaczęła uważać że Daria " (...) zaczęła przypominać camembert (...) to znaczy, że zaczyna porastać pleśnią" [1] I nagle z dnia na dzień, za namową swojej przyjaciółki Lenki zostaje kierowniczką nowo otwartej księgarni. Już pierwszego dnia w pracy czekała ją wizyta inspektora bhp, który był nieugięty wobec przepisów ale reklamówki z książkami i wkładką załatwiły wszystko, a wielkim kulminacyjnym punktem zakończenia tego pierwszego dnia w pracy był ... trup. Zwłoki kobiety odnalezione w szafce w szatni nazywały się Daria Iwanowna Wasiljewa. Czyżby to był zbieg okoliczności? A może kryje się za tym poważniejsza sprawa?
Daria po kłótni ze swoim przyjacielem z milicji, postanawia sama rozwikłać sprawę morderstwa kobiety znalezionej w szatni księgarni - w końcu tak samo się nazywały. Rusza tropem nazwiska, odkrywa kim była zamordowana i podąża tymi śladami poznając historię dziewczyny i jej rodziny, oraz znajomych. Niespodziewania Daria musiała zamieszkać w księgarni wraz z córką jej przyjaciółką i całą domową menażerią, bo huragan który przeszedł nad Moskwą dokonał zniszczeń w jej domu. Ale nawet tam nie zaznała spokoju, odkryła że nocą po księgarni krąży duch. Co może chcieć taki duch w księgarni? Dlaczego właśnie tutaj? Daria to przesympatyczna kobieta którą kłopoty i dziwne sytuacje wręcz kochają :)

"Poker z rekinem" (kilka słów o książce TUTAJ) to było moje pierwsze spotkanie z autorką, które bardzo mi się spodobało i miałam ochotę na więcej. Teraz w moje ręce trafiła druga książka autorki "Zjawa w adidasach" - jest to lekka i zabawna historia - choć nie taka śmieszna jak się spodziewałam, a to obiecywał napis na okładce "Nie czytajcie w miejscu publicznym, bo twój śmiech może być zaraźliwy"[2] - spokojnie przeczytałam ją podczas  jazdy autobusem - ale zabawnie było. Język prosty, dużo dialogów, zakończenie - niespodziewane i tu duży plus dla autorki za pomysłowość zakończenia i powiązania wszystkich wątków. Książka w sam raz na letnie dni, lekka i przyjemna :) - taki kryminał z humorem na pewno umili wam wypoczynek.

Moja ocena: 4/6

[1] Joe Alex "Zjawa w adidasach", Świat Książki, 2004, str. 11
[2] tamże. tylna okładka książki



Książkę przeczytałam w ramach wyzwań:
"Czytamy kryminały" (letnia abolicja)
"Europa da się lubić"


13 komentarzy:

  1. Bardzo lubię kryminały z humorem, dlatego tej pozycji mówię zdecydowane tak!:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że ta lektura może okazać się dobrą propozycją na nadchodzące dni...

    OdpowiedzUsuń
  3. Już sam tytuł zwrócił moją uwagę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. O! Z ciekawością przeczytałam recenzję, ponieważ mam tę książkę w domu, ale nie wzbudzała ona mojego zaufania i jeszcze jej nie tknęłam ;) A teraz będę ją miała na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o tej autorce, ale od poprzedniego razu o niej zapomniałam i nic nie przeczytałam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś nie przepadałam za kryminałami z humorem, gdyż nie mieściło mi się w głowie, aby wszelakie zbrodnie łączyć z komizmem sytuacyjnym, ale odkąd poznałam i pokochałam twórczość Olgi Rudnickiej, śmiało sięgam po ten gatunek, dlatego chętnie poznam również powyższą pozycje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi zabawnie, fajnie i lekko, choć z trupkiem:D nie słyszałam o tej książce:))))

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakoś sam tytuł już brzmi dla mnie tak... tandetnie. Chyba sobie daruję, chociaż są wakacje, więc kto wie:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Podobnie jak Cyrysia, tylko ja poznałam kryminały z humorem, gdy sięgnęłam po książki Marty Obuch. Czemu więc nie i może na
    Dancową przyjdzie czas:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jestem ciekawa tej książki, chociaż sam tytuł jest dość dziwaczny.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zapowiada się bardzo ciekawie, z wielką chęcią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapowiada się wyjątkowo smacznie. Albo Ty piszesz tak ciekawie:)

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...