piątek, 27 grudnia 2013

Joanna Chmielewska - "Wszyscy jesteśmy podejrzani"

źródło
TYTUŁ: Wszyscy jesteśmy podejrzani
AUTOR: J. Chmielewska
WYDAWNICTWO: Polski Dom Wydawniczy
DATA WYDANIA: 1992
STRON: 240


Do czego może doprowadzić wybujała wyobraźnia? Ale po kolei ... Joanna pewnego dnia wpada do pracy (pracownia architektoniczna) z wiadomością że Tadeusz Stolarek - jeden z kolegów z pracy nie żyje, został zamordowany w sali konferencyjnej paskiem od damskiego fartucha, i nikt obcy tego nie mógł zrobić bo Matylda (personalna/sekretarka) zaświadczyła że nikt w tym czasie nie wchodził i nie wychodził z biura. Ta wiadomość poruszyła całe biuro, niczym Joanna wyjaśniła że to jej wyobraźnia, cały personel wziął udział w zabawie typując mordercę, nawet sam "nieboszczyk" był tym faktem poruszony. Tego samego dnia koło południa wybuchła bomba, Janusz - kolega z pokoju Joanny poszedł do sali konferencyjnej po Dzienniki Ustaw i ... znalazł zwłoki Tadeusza. W pracowni wybuchło apogeum, wszyscy biegali, krzyczeli, mdleli ... nikt nie wierzył w to co się stało.  
Władze które przybyły na miejsce zbrodni miały nie lada problem, ogólnie wszystkim się pomieszało co wymyśliła Joanna, a tym co się wydarzyło. Matylda zaświadczyła że nikt nie wchodził i nikt nie wychodził, mordercą jest jeden z pracowników. Do grupy milicjantów dołączył prokurator - diabelsko przystojny i przedstawiciel sił nadprzyrodzonych. Zaczęli przesłuchiwania na miejscu - wtedy dopiero zaczęły wybuchać awantury. Kto zabił Tadeusza i dlaczego? Na to pytanie szukały odpowiedzi nie tylko władze ale również Joanna z przyjaciółmi i z pomocą swojej wyobraźni z którą prowadzi rozmowy -  rozmowy z pojawiającym się diabłem. A prokurator?  - podoba się Joannie :) czy coś z tego wyniknie?

Jedna z moich ulubionych książek autorki. Wartka akcja, kryminalna intryga, nadnaturalne siły, humor - mogę powiedzieć że przez duże H, śmiałam się prawie przez całą książkę, a najważniejsze jest dla mnie to że za każdym razem gdy czytam tę książkę (to chyba z 10-ąty raz) jest dla mnie tak samo śmieszna :) i o to chodzi :) Kochani książkę polecam Wam jak najbardziej, to książka na każdy czas :)

Moja ocena: 6/6

Książkę przeczytałam w ramach wyzwań:


20 komentarzy:

  1. ta książka Chmielewskiej jeszcze przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam tej książki Chmielewskiej, ale skoro taka świetna, to na pewno to nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Och ... musiałabym w końcu wrócić do książek tej zacnej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  4. W czasach szkolnych często czytałam dzieła Chmielewskiej. Teraz jednak przerzuciłam się na nowości, więc zapomniałam już o twórczości tejże pisarki, ale może kiedyś sięgnę po powyższą pozycje, bo widzę, że zapowiada się nadzwyczaj dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oooo, jedna z moich najukochańszych książek, którą znam prawie całą na pamięć, ale nie przeszkadza mi to sięgać po nią kilka razy w roku.

    OdpowiedzUsuń
  6. To i ja sięgnę ;)
    Dziękuję za link do wyzwania.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawa lektura, chętnie bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do udziału w moim nowym wyzwaniu na rok 2014: CZYTAM LITERATURĘ AMERYKAŃSKĄ.

      Usuń
  8. Nie czytałam jeszcze nic Chmielewskiej, muszę to koniecznie zmienić:)

    OdpowiedzUsuń
  9. To też jedna z moich ulubionych;) Mam to samo wydanie, jest tak zaczytane, że się rozlatuje:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj, kiedy ja znajdę czas na Chmielewską?

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę poszukać tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Sporo książek autorki jeszcze przede mną, ale tę akurat czytałam i bardzo mi się podobała.

    OdpowiedzUsuń
  13. Również powinnam wrócić do twórczości tej autorki:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam tylko jedną książkę Pani Chmielewskiej i niesety nie była to pozycja, która zrobiła na mnie wrażenie. Dlatego odpuściłam sobie inne. Wiem, jestem ignorantką i powinnam spróbować jej najlepszych powieści, zapewno tak uczynię. Być może będzie to właśnie "Wszyscy jesteśmy podejrzani". Świetna recenzja tak poza tym, super się czyta! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeszcze nie czytałam nic Chmielewskiej... aż wstyd się przyznać... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Rewelacyjna książka. Chyba od niej zaczęła się moja miłość do twórczości Joanny Chmielewskiej i jest to również jedna z moich ulubionych jej powieści:)

    OdpowiedzUsuń
  17. O. Szukam jakiegoś kryminału i widzę, że ten chyba by mi się podobał. Lubię humor w książkach, więc poszukam jej ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. "Szajka bez końca" - moja ulubiona Chmielewska :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. ja zaczynałam przygodę z Chmielewską od "Lesia" - było to dawno, dawno temu... a "Wszyscy jesteśmy podejrzani" jest rewelacyjna :). Zresztą jak większość książek tej Autorki. Chyba muszę sobie zrobić powtórkę z rozrywki :D

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...