sobota, 26 kwietnia 2014

Małgorzata J. Kursa - "Ekologiczna zemsta"

źródło
TYTUŁ: Ekologiczna zemsta
AUTOR: M. J. Kursa
WYDAWNICTWO: Prozami
DATA WYDANIA: 2012
STRON: 248

Uwielbiam książki lekkie i z humorem, a jak jeszcze jest wątek kryminalny to pełnia szczęścia :) i takie właśnie są książki pani Małgorzaty. Do tej pory udało mi się przeczytać dwie: "Tajemnica sosnowego dworku" oraz "Niespodziewany trup" i już wiem że pani Małgorzata znajduje się w gronie moich ulubionych autorek :) Teraz przede mną następna książka, mam nadzieję że i ta dostarczy mi chwil wytchnienia i rozrywki.

Mężczyźni to chodzące potwory w ludzkiej skórze, posiadają same wady, nie można się z nimi porozumieć na żadnej płaszczyźnie - po prostu stado bęcwałów które zatruwa życie kobietom - takie to zdanie o mężczyznach ma Malwina Letycja Pędziwiatr. Po latach powraca z obczyzny do kraju by odwlec córkę od straszliwego błędu jaki chce popełnić - od zamążpójścia, jednak o dziwo zięć zostaje przez Malwinę zaakceptowany. Malwina mieszka z córką i zięciem, gotuje im obiadki i zastanawia się nad własnym biznesem. Pewnego dnia spotyka dawno nie widzianą przyjaciółkę ze szkolnej ławy - Elizę, która ma syna Piotra i męża Stasiulka na wylocie - bo się rozpił. I tak od słowa do słowa Malwina dowiedziała się że Eliza została obrabowana w biały dzień, a policja umorzyła sprawę - no tak nie może być, Malwina nie życzy sobie by w jej mieście jakieś podejrzane indywidua napadały w biały dzień na niewinnych ludzi. Postanowiły ukarać złoczyńcę bo przecież Eliza go rozpoznała, w przygotowania do zemsty został wciągnięty syn Elizy Piotr i jego dziewczyna Lala (która też została napadnięta przez rabusia). Czy uda się im wymierzyć sprawiedliwość? Czy znajdą środek który da nauczkę rabusiowi? Jak się okazuje w Kraśniku nasza samozwańcza brygada do wymierzania sprawiedliwości będzie miała dużo pracy, nie tylko złodzieja torebek trzeba ukarać, są i inni chętni.

Książka lekka i przyjemna, pełna humoru, zwariowanych sytuacji i dialogów, mamy mały wątek miłosny i oczywiście wątek kryminalny :) Autorka pokazuje nam też jak do tej samej sytuacji czy zdarzeń podchodzą ludzie z różnych pokoleń, że ważna jest rodzina i że niezależnie od sytuacji i wydarzeń zawsze warto walczyć o swoje uczucia. Język prosty, czyta się szybko. Pani Małgorzata nie zawiodła mnie i tym razem, bardzo lubię styl autorki i na pewno z przyjemnością przeczytam i inne jej książki. Jeżeli macie ochotę odprężyć się i pośmiać to zachęcam do sięgnięcia po tę książkę.

Moja ocena: 5/6


Książkę przeczytałam w ramach wyzwań:



21 komentarzy:

  1. Uwielbiam książki autorki. Są idealne na poprawę nastroju :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W moje poczucie humoru pani Kursa wpisuje się idealnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam jeszcze nic tej autorki, ale również lubię takie kryminały z humorem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też ogromnie lubię książki pani Kursy! Po pierwszej przeczytanej od razu zaczęłam szukać wszystkich, które napisała. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Ekologiczna zemsta" ogromnie mi się podobała, chichrałam się co chwila. Pani Małgosia rewelacyjnie pisze, przeczytałam już wszystkie jej książki i czekam na następne. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię książki, które szybko się czyta i mają prosty język, a do tego ciekawą fabułę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam jeszcze książek tej Autorki, ale mam w planach. Tym bardziej, że czytam o nich same dobre słowa:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam jeszcze twórczości tej autorki, ale muszę szybko nadrobić zaległości w tej kwestii.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie miałam jeszcze okazji poznać twórczości Pani Małgorzaty. Ale po przeczytaniu Twojej recenzji jestem pewna, że jej książki przypadną mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam w klubie- ksiązki Pani Małgorzaty bardzo lubię i bardzo sobie cenię. Musze wybrać się do biblioteki aby znaleźć jakąś jej powieść bo już dawno nie miałam nic takiego w rękach ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Autorkę kojarzę z facebooka. Chętnie zajrzałabym do tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam właśnie ochotę na taką lekką książkę!

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znam książek tej pisarki.

    OdpowiedzUsuń
  14. Już od jakiegoś czasu ostrzę sobie ząbki na tę książeczkę, mam nadzieje,że w końcu ją zdobędę:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Z przyjemnością pochichram się z autorką :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Połączenie dobrego humor z wątkiem kryminalnym? Chyba to coś dla mnie i pora zapoznać się z twórczością tej pisarki :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mnie tez mocno zachęciłaś do tej pisarki - lubię pośmiać się przy książce, a jakoś ostatnio nie miałam do tego okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  18. mam nadzieje ze uda mi sie szybko zdobyć tę książke :)

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...