poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Magda Omilianowicz - "Zakochani - reportaże"

źródło
TYTUŁ: Zakochani - reportaże
AUTOR: M. Omilianowicz
WYDAWNICTWO: REPORTER
DATA WYDANIA: 2014
STRON: 170

Magda Omilianowicz to autorka zupełnie mi nie znana, a jej książka trafiła w moje ręce przypadkowo, poleciła mi ją pani z biblioteki. Jak się okazuje autorka ma w swoim dorobku już  pięć książek - wszystkie wydane to reportaże i rozmowy. 

"Zakochani - reportaże" - niech nie zwiedzie was tytuł, książka nie jest o typowej miłości gdy słyszymy słowo zakochani. Ta książka to zbór reportaży opublikowanych w prasie w latach 1990-2013, o miłości? Tak - o miłości: między dwojgiem ludzi kobiety i mężczyzny, do dzieci, do Boga, do zwierząt, do pracy, o miłości platonicznej - każda jest inna ale daje siłę do życia. Jest również o miłości tej złej która może zaprowadzić nas na złą drogę w życiu, za którą będzie trzeba zapłacić wysoką cenę. Życia które musi się toczyć nawet po tragediach które dotykają nas na co dzień, wiele z tych reportaży jest okupione łzami, cierpieniem, smutkiem, tragediami, ale w każdym widać siłę i wolę walki o życie, miłość, o każdy dzień, o leprze jutro, o radość która jest nam tak potrzebna.

Książka wywołała u mnie całą gamę emocji: śmiech, łzy, współczucie, złość. Każdy reportaż jest o innych ludziach i ich życiu, sprawach, przy niektórych mamy zdjęcie co pozwala nam spojrzeć na tych ludzi i jeszcze bardziej poczuć ich historie. Jak wspomniałam są to reportaże z lat 1990-2013 i teraz jestem ciekawa jak potoczyły się niektóre sprawy, jak ludzie poradzili sobie z codziennością, chciałabym żeby autorka pokusiła się o odnalezienie tych ludzi i przedstawiła dalsze ich losy. Jak najbardziej zachęcam do sięgnięcia po tę książkę, warto poznać te reportaże i ludzi w nich występujących.

Moja ocena: 5/6


Książkę przeczytałam w ramach wyzwań:



6 komentarzy:

  1. Rzadko czytam reportaże, ale w sumie mogłabym zrobić ten raz wyjątek:)

    OdpowiedzUsuń
  2. To brzmi całkiem dobrze, pewnie się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię takie życiowe historie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Polskie reportaże trafiają w mój gust:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tym razem jakoś nie czuje zainteresowania tematyką tej książki. Chociaż wydaje się ciekawa, to jednak obecnie szukam bardziej mrocznego gatunku literackiego np. thriller.

    OdpowiedzUsuń
  6. Reportaże lubię - choć prawdę mówiąc Kapuściński mnie tak rozbestwił, że wydaje mi się, ze nikt inny nie będzie potrafił mi w tym gatunku literackim dogodzić :)

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...