piątek, 4 kwietnia 2014

Małgorzata J. Kursa - "Niespodziewany trup"

źródło
TYTUŁ: Niespodziewany trup
AUTOR: M. J. Kursa
WYDAWNICTWO: Prozami
DATA WYDANIA: 2013
STRON: 216


Jakiś czas temu przeczytałam książkę pani Małgorzaty "Tajemnica Sosnowego Dworku", historia bardzo mi się podobała a styl autorki przypadł mi do gustu i miałam ochotę na więcej jej książek. Długo czekałam ale mam - przyniosłam z biblioteki trzy książki pani Małgorzaty i na pierwszy ogień poszła "Niespodziewany trup".

Luiza Lisiec dziennikarka w gazecie "Echa Kraśnika", bardzo ambitna chce zabłysnąć w gazetach ogólnopolskich w tym celu w pisanych artykułach czasami mija się z prawdą, drapieżna i chciwa na pieniądze (były mąż przestał ją sponsorować a Luiza ma swoje potrzeby). Podczas pewnego party z władzami miasta postanowiła wyjść szybciej z imprezy, niespodziewanie podsłuchała rozmowę, którą przezornie nagrała na dyktafon. W tej zasłyszanej rozmowie Luiza zobaczyła swoją przyszłość w Krakowie. Pracowała, ale jak zauważyli koledzy z redakcji robiła to bez entuzjazmu, nawet informacja o napadzie na bank nie zrobiła na niej wrażenia, kiedyś rzuciła by się na ten temat i wycisnęła z policji i świadków wszelkie wiadomości.
W Kraśniku dokonano napadu na bank, dwóch zamaskowanych bandytów wtargnęło do banku, sterroryzowali kasjerki i ukradli pieniądze, niespodziewanym świadkiem całego napadu była właścicielka zakłady fryzjerskiego Anna Orzechowska, na którą jeden z bandytów krzyknął potykając się o nią, zelżył ją - ale tak nietypowo. Anna po całym zdarzeniu bardzo się boi, niespodziewanie jako jej obrońca pojawia się chłopak w którym wszystkie dziewczyny w liceum się kochały, a on bierze życie takim jakie jest. Jednak poznanie małej Blondi - która poszukuje tatusia, zmienia Patryka.
Co dzieje się z Luizą? Gdzie podziała się jej drapieżność? Co nagrała na dyktafonie? Kto napadł na bank? Czy Anna da szansę swojemu obrońcy - Patrykowi? a mała Blondi? Kto zabił ... no właśnie kto zabił ... kogo?

Na ostatnie pytanie nie odpowiem kto i kogo - musicie sami przeczytać bu odkryć odpowiedź na te pytania.

Książka lekka, łatwa i przyjemna :) Autorka pokazuje nam małe miasteczko i jego mieszkańców, z różnymi charakterami, barwne i nietuzinkowe postacie. Jak to w małym miasteczku: wszyscy się znają a i nie jedna ploteczka pójdzie w obieg. Książka napisana lekkim, prostym językiem, a całość to kryminał z humorem i wątkiem romansowym :) Świetny odstresowywacz i umilacz czasu.  Kto jeszcze nie poznał pani Małgorzaty Kursy to gorąco zapraszam do zapoznania się z jej twórczością, ja spędziłam z książką wspaniałe chwile.


Moja ocena: 4,5/6

Książkę przeczytałam w ramach wyzwań:

18 komentarzy:

  1. O, o takim małomiasteczkowym społeczeństwu mogłabym poczytać;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam wszystkie wydane dotychczas książki pani Kursy - bardzo je polubiłam. Świetny odpoczynek! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czasami mam ochotę na coś lekkiego i niezobowiązującego :) Poza tym bardzo podoba mi się okładka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tę mam zamiar wypożyczyć z biblioteki. A w domku na swoją kolej czeka NAJLEPSZE JEST NAJBLIŻEJ. Polecam ci także TEŚCIOWĄ ODDAM OD ZARAZ , jeśli nie miałaś okazji przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam "Tajemnicę sosnowego dworku" tej autorki:) Uwielbiam humor pani Kursy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Taka lekka i przyjemna powieść zawsze chętnie mile u mnie widziana.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam żadnej książki autorki, ale trzeba przyznać, że wciąż mam zamiar, bo recenzje ta pani ma pochlebne. A z humorem - lubię szczególnie. No i tytuł wielce obiecujący ;) Koniecznie muszę przeczytać, by dowiedzieć się - kto i kogo ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam książek autorki i chyba ze względu na ich rozrywkowy wymiar prędko po nie nie sięgnę, ale może kiedyś?:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdarza mi się, że mam ochotę na jakąś lekką książkę :) Myślę, że ta byłaby idealna :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Tej książki autorki jeszcze nie miałam przyjemności czytać, ale pozostałe wspominam bardzo miło;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Okładka już mnie nastroiła pozytywnie. Czemu nie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam Panią Małgosię - jej książki są rewelacyjne. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. czuję się bardzo zaintrygowana, to chyba pozycja w sam raz dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciągle jeszcze nie udało mi się upolować żadnej książki autorki w bibliotece, ale mam nadzieję, że w końcu to się zmieni. Tyle już pozytywnych recenzji przeczytałam, że po prostu muszę sama poznać jej książki.

    OdpowiedzUsuń
  15. Książka jeszcze przede mną. Uwielbiam opowieści Pani Kursy- pomaga ładować akumulatory sił optymistycznych :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Tak wszyscy zachwalają to wypada przeczytać - tym bardziej, że taka optymistyczna lektura zawsze się każdemu przyda

    OdpowiedzUsuń
  17. Oto moje świadectwo z Heart Warming zadłużony klient (Anita ze Stanów Zjednoczonych) Sir musiałem odpisać do ciebie, choć jestem w pracy teraz poinformować, że zaklęcie z powodzeniem pracował, a on wrócił do mnie tak jak pan powiedział, że sir. Piękna czerwona róża została właśnie przywieziona do mojego miejsca pracy od człowieka, z którą się z tobą skontaktowałem 20 marca. Sir jestem tak szczęśliwy, aby powiedzieć to całemu światu teraz, że wrócił do mnie przez potężne zaklęcia wczoraj około 6:00pm. Wszystko wyszło tak, jak pan to powiedział. Nie ma już wątpliwości. Trudno mi w to uwierzyć. To naprawdę zaskakujące! Dziękuję bardzo dr ADELEKE za tkanie magiczne moce na mnie, i zjednoczenie mnie i mojego ex wraz z najwyższej mocy. kontakt w celu uzyskania pomocy za pośrednictwem WhatsApp +27740386124 lub e-mail: aoba5019@gmail.com

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...