niedziela, 14 października 2012

Janina Porazińska - "Szewczyk Dratewka"

źródło
TYTUŁ: Szewczyk Dratewka
AUTOR: J. Porazińska
WYDAWNICTWO: Nasza Księgarnia
STRON: 24
DATA WYDANIA: 2011

Nasz szewczyk Dratewka to biedny szewc, co chadzał od wsi do wsi i łatał stare obuwie. Biedny, ale bardzo dobry, chętny do pomocy dla każdego. W swojej wędrówce pomógł mrówkom ułożyć mrowisko, pszczołom załatać barć, nakarmił dzikie kaczki, a to wszystko z dobrego serca i bezinteresownie, w zamian zwierzęta obiecały mu pomoc w potrzebie. W swej wędrówce doszedł do krainy, gdzie zła czarownica w wieży księżniczkę więziła i śmiałkom co księżniczkę uwolnić chcieli dwa zadania zrobić każe, a na koniec zagadkę rozwiązać. Wielu śmiałków próbowało, nic nie zdziałało, nasz dzielny Dratewka chce podjąć próbę i królewnę uwolnić. Czarownica zadania zleciła  - zwierzęta pomogły zadania zrobiły, a i w zagadce dopomogły. Dratewka z królewną ślub wzięli i w zamku zamieszkali. Ale, ale ... jakie to zadania i jaka zagadka? ... jak zwierzęta pomogły szewczykowi? ... to musicie sami przeczytać :)

Bajka z morałem, o tym że, za dobre uczynki inni odpłacą nam się tym samym, o zwycięstwie dobra nad złem. Bajka ze szczęśliwym zakończeniem, o jakim marzą w bajkach wszystkie dziewczynki, książę - w tym wypadku mamy dobrego szewczyka, uratuje księżniczkę ze złych rąk i będą żyli długo i szczęśliwie. Ale czy takie szczęśliwe zakończenia to tylko marzenia małych dziewczynek?


Książkę przeczytałam w ramach akcji "Niezapomniane lektury z naszego dzieciństwa"


Książkę przeczytałam w ramach wyzwania Trójka E-Pik


15 komentarzy:

  1. Oj pamiętam tego szewczyka. Lubiłam go :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam, jedna z fajniejszych bajek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pamiętam tą bajkę:)). Fajnie się ją wspominam po latach...
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Klasyka dziecięca, fajnie, że przypominasz:)

    OdpowiedzUsuń
  5. O, widzę książeczkę dla mojego synka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi również kojarzy się z dzieciństwem ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj pamiętam tą opowieść bardzo dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam przygody szewczyka Dratewki. ;))

    OdpowiedzUsuń
  9. pamiętam że czytalam, ale treści nie

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam utwory takie, gdzie dobre uczynki są nagrodzone, a złe ukarane. Oby to DORBO zwyciężało zawsze w życiu, nie tylko w baśniach...

    OdpowiedzUsuń
  11. Oto moje świadectwo z Heart Warming zadłużony klient (Anita ze Stanów Zjednoczonych) Sir musiałem odpisać do ciebie, choć jestem w pracy teraz poinformować, że zaklęcie z powodzeniem pracował, a on wrócił do mnie tak jak pan powiedział, że sir. Piękna czerwona róża została właśnie przywieziona do mojego miejsca pracy od człowieka, z którą się z tobą skontaktowałem 20 marca. Sir jestem tak szczęśliwy, aby powiedzieć to całemu światu teraz, że wrócił do mnie przez potężne zaklęcia wczoraj około 6:00pm. Wszystko wyszło tak, jak pan to powiedział. Nie ma już wątpliwości. Trudno mi w to uwierzyć. To naprawdę zaskakujące! Dziękuję bardzo dr ADELEKE za tkanie magiczne moce na mnie, i zjednoczenie mnie i mojego ex wraz z najwyższej mocy. kontakt w celu uzyskania pomocy za pośrednictwem WhatsApp +27740386124 lub e-mail: aoba5019@gmail.com

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...