sobota, 29 września 2012

Tomasz Pindel - "Czy to się nagrywa?"

źródło
TYTUŁ: Czy to się nagrywa?
AUTOR: T. Pindel
WYDAWNICTWO: Świat Książki
STRON: 320
DATA WYDANIA: 2011

 Statystki są nieubłagane: każdego roku przybywa samotnych kobiet w wielkich miastach i samotnych mężczyzn na wsiach. Jednak analitycy, politycy, socjologowie stają na wysokości zadania i oto rusza pilotażowy program swatający "Żona dla Polaka / Mąż dla Polki". Tym sposobem spotkają się trzy panie z Polski A i trzej panowie z Polski C. I rozpoczyna się niezła zabawa.
To opowieść o eksperymentach i uczuciach, o zbrodni i karze, o seksie i przyjaźni, o spisku i zemście, a także - a może przede wszystkim - o pewnym przystanku pekaesu i o konsekwencjach picia mleka do kawy prosto z dzbanuszka. (źródło opisu)

Przyznam się że książka trafiła w moje ręce zupełnie przypadkowo, wychodząc z biblioteki natknęłam się w drzwiach na koleżanką która właśnie szła oddać książki i dosłownie wcisnęła mi tę książkę w ręce twierdząc że jest super. No wzięłam - ale czy jest super? Sami to oceńcie.

Dr Jerzy Sobiesiak podczas jednego z zebrań, kiedy to był myślami zupełnie gdzie indziej, zapytany przez profesora o jego przyszłe plany badawcze popuścił wodze fantazji. Potok słów wydobywający się z jego ust nie do końca współgrał z myślami które biły się w jego głowie. W ten oto sposób powstał zarys programu  "Żona dla Polaka / Mąż dla Polki", który to dopracowała i pozyskała fundusze Pani Katarzyna Kubisińska, która jednocześnie puściła go w obieg. Nasze trzy główne bohaterki to: Eliza Goniec (l.36), Karolina Więcek (l. 36), Gabriela Puźniak (l. 32), Panie pochodzące z wielkich miast, zgłaszają się do programu, twierdząc że to tylko przygoda, ale czy na pewno? ... czy tylko o przygodę im chodzi? ...  są samotne, chcą od życia więcej niż tylko sex czy wspólne mieszkanie, kariera - czy to jest to co daje im szczęście? Panowie do których pojadą Panie pochodzą z wioski Garb w powiecie jasielskim, ale czy ich zgłoszenie się do programu jest dobrowolne ? ... czy to może mały szantaż wójta aby Panowie niby dobrowolnie się zgłosili?  W końcu dochodzi do spotkania ... które nie do końca wygląda tak jak sobie wymyśliły to strony, jest wiele dziwnych i śmiesznych sytuacji :) Do programu  mieszają się politycy i służby specjalne, porwanie Pań i Panów, przetrzymywanie,  brawurowa ucieczka Panów i odbicie Pań z zakładu  psychiatrycznego.  Zakończenie, chyba nie takie jakiego byśmy się spodziewali ... ale to musicie już przeczytać sami/

Książkę naprawdę świetni mi się czytało, język łatwy a cała fabuła świetnie ze sobą współgra. Mamy watek humorystyczny i kryminalny, a nawet polityczny. Do tego jeszcze świetne akcje erotyczne - oj, wtedy to po prostu uśmiałam się :) Jest jeden mankament, nie lubię w książkach zbyt dużej dawki słów wulgarnych, rozumiem gdy jest wtrącane takie słowo w watek czy rozmowę, ale bez przesady,  niestety w tym wypadku jeden z bohaterów używał słownictwa wulgarnego aż nad to. Do tego książka jest w ciekawy sposób napisana, jakby autor przeprowadzał wywiad z każdym z bohaterów osobno. Naprawdę polecam jako książkę na lekki wieczór.

Moja ocena: 4,5/6

10 komentarzy:

  1. Zainteresowałaś mnie tą książką :) Będę o niej pamiętać przy następnej wizycie w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To brzmi jak coś pokręconego, oryginalnego i zabawnego. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, też się dziwię że i się podobało, ale było zabawnie.

      Usuń
  3. chyba raczej nie dla mnie, więc odmawiam czytania ;]

    OdpowiedzUsuń
  4. Na razie nie mam na nią czasu. Może kiedy indziej... Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurczę, naprawdę mnie zainteresowałaś :) Humor i kryminał, to może być COŚ :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja dostałam tę książkę gratis do zamówienia w sklepie internetowych i leży na półce już ponad rok... Z tego, co tu przeczytałam sądzę, że chyba warto po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...