piątek, 3 października 2014

Wiesława Bancarzewska - "Zapiski z Annopola"

źródło
TYTUŁ: Zapiski z Annopola
AUTOR: W. Bancarzewska
WYDAWNICTWO: Nasza Księgarnia
DATA WYDANIA: 2014
STRON: 448

W sierpniu odbyłam wspaniałą podróż w czasie, z Torunia w 2011 roku do Nałęczowa w 1932 roku. Autorka w bardzo rzeczywisty sposób oddała klimat tamtych lat, a główna bohaterka zyskała moją sympatię. Nie mogłam się oderwać od książki, wciągnęła mnie, a zakończenie zapowiadało że  w następnej  części  czeka mnie dalsza część niesamowitej przygody i podróży. Czy tak będzie? - zabieram się za czytanie.

Anna osiadła w Annopolu, wiedzie spokojne życie u boku męża, wychowuje swoją córkę - Walentynę, zarządza gospodarstwem, pisze książki dla dzieci, odwiedza znajomych w okolicy, nawiązuje  bliskie relacje ze swoją rodziną (choć w tamtym czasie jeszcze nie są jej rodziną, fałszuje dokumenty by takową została). Jej życie biegnie spokojnie, między ludźmi których kocha a oni kochają ją, jest tylko jedna myśl która spędza jej sen z powiek i martwi, to świadomość zbliżającej się wojny i strach co będzie z jej rodziną, jak sobie poradzą? Czy przeżyją wojnę?

O ile w pierwszej części akcja pędziła, coś się działo, konfrontacja kobiety z 2011 roku z latami 1932/33, etykiety i wpadki. To druga część toczy się spokojnie i miarowo, bez większych ekscytacji, a wręcz powiedziałbym że czasami nudnawo, nawet Anna mało odwiedza czasy współczesne (choć powiem że miała to utrudnione), dopiero widmo zbliżającej się wojny wskrzesza w niej chęć działania.  Nie powiem żeby książka nie była warta przeczytanie, nie - podobała mi się choć spodziewałam się tempa akcji i przygód jak w pierwszej części, ale całościowo tworzą wspaniałą opowieść. Spodziewam się że w trzeciej części na powrót akcja nabierze tempa, zbliża się wojna - czasy się zmieniają.  Książkę jak najbardziej polecam, ale tylko w połączeniu z pierwszą częścią, wtedy będziecie mieć cały obraz wszystkich wydarzeń i nie będzie dla Was monotonna.

Moja ocena: 4/6


Anna Duszkowska





Książkę przeczytałam w ramach wyzwań:
"Wyzwanie Biblioteczne"
"Europa da się lubić"



13 komentarzy:

  1. Pisząc o drugiej części, zachęciłaś mnie do przeczytania pierwszej.
    :D

    OdpowiedzUsuń
  2. To książka, którą bardzo, bardzo chcę przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zachęciłaś mnie. Myślę że mogłaby mi się spodobać. A okładka przepiękna!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam jeszcze pierwszej części, a Ty już kusisz drugą...

    OdpowiedzUsuń
  5. Zachęcasz do czytania :)
    ZAPRASZAM http://synonimksiazki.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Akcja drugiej książki mogłaby się odbywać na przełomie1939/1940 :D Jednak po pierwszą część chętnie sięgne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam jeszcze pierwszej części, nadal w planach:)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja już się nie mogę doczekać trzeciej części:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Szkoda jedynie, że akcja jest taka powolna....

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam pierwszej części, więc i na tę się nie skuszę. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Widziałam już ją wczoraj w księgarni, ale przede mną jeszcze 1 tom.

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...