piątek, 24 października 2014

Marcin Ciszewski - "www.ru2012.pl"

źródło
TYTUŁ: www.ru2012.pl
AUTOR: M. Ciszewski
WYDAWNICTWO: ZNAK
DATA WYDANIA: 2011
STRON: 354


Od kiedy przeczytałam pierwszą książkę Marcina Ciszewskiego "Mróz" (kilka słów o książce TUTAJ), byłam ciekawa innych jego książek, potem w moje ręce trafił "Wiatr" (kilka słów o książce TUTAJ), obie porwały mnie swoją fabułą i zapewniły wieczór pełen wrażeń. Teraz przed mną najbardziej interesująca mnie seria, www. ,szkoda że zaczynam od czwartej części, ale liczę na to że się w tym połapię i że mi się spodoba. Jak będzie? - zobaczymy.

Przeczytałam i podobała mi się, zawierała to co lubię w takich książkach: akcję i adrenalinę. Niestety mam problem co dokładniej Wam o samej treści napisać a żeby nie spalić książki. Zacznę od początku - mimo ze to czwarta część, można się bez problemu połapać o co chodzi, co bohaterowie robili w poprzednich częściach i tu jest problem, ponieważ czy jest sens czytania teraz pierwszych trzech części serii - moja wina że zaczęłam od czwartej. Ale chyba jednak się skuszę bo całościowo rysuje się w mojej głowie rewelacyjna seria, gdzie autor lekkim piórem ...

... przenosi nas w czasie. Grupa wyspecjalizowanych żołnierzy z 2007 roku trafia do roku 1939, a dokładniej 1 września, walczą by pomóc Polsce, Powstanie Warszawskie, Ameryka lat 40-tych XX wieku, ucieczki, zdrady, wyrzuty sumienia, miłość - powrót do roku 2012 (i tu zaczyna się czwarta część przygód naszej grupki żołnierzy - przyjaciół, którzy w między czasie zostali mocno przerzedzeni). Asekuracyjnie nie powrócili do roku 2007 tylko wylądowali w 2012, niestety nic to im nie dało, czekali na nich - chcąc przechwycić urządzenie którym można podróżować w czasie - kto? Ktoś kto chce zmienić losy świata i jego historii? - ludzie Adolfa Hitlera i Rosjanie. Chcą nowoczesny sprzęt i broń przenieść w czasie, wygrać II wojnę światową i zaprowadzić swój porządek i ład na świecie. Skąd niemieckie wojsko z II wojny światowej w 2012 roku? Czy coś poszło nie tak - czy ktoś znowu bawi się czasem? Czy nasi bohaterowie podejmą właściwe decyzje? Czy poświęcą własne życie by powstrzymać zmiany? A może dostaną nową szansę?

Jak widzicie, całościowo jak dla mnie rewelacja, na pewno będę chciała przeczytać trzy pierwsze części, ponieważ ta ostatnia zamyka całą serię i narobiła mi ogromnego apatytu na wcześniejsze. Język lekki i prosty, mało opisów - a te które są, czyta się jednym tchem nawet opisy walk na polu bitwy, szybkie tempo akcji i adrenalina, bohaterowie ciekawi. Autor miał interesujący pomysł i w 100% udało mu się go zrealizować. Ta książka jak i cała seria to gratka dla miłośników książek wojennych, sensacyjnych i SF. Jeżeli macie ochotę na podróż w czasie, duże dawki adrenaliny i przygody to jest to seria dla Was, tylko nie popełniajcie mojego błędu - zacznijcie od pierwszej części, a całościowo będzie to dla Was wspaniała uczta czytelnicza.

Moja ocena: 5/6


Książkę przeczytałam w ramach wyzwań:


11 komentarzy:

  1. O książkach Ciszewskiego wiele już słyszałam. Prawie każdy je chwali. Nie pozostaje mi nic innego jak wreszcie którąś z nich przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam mieszane uczucia, niestety. Bo choć chciałabym bardzo poznać twórczość autora, to książka gatunkowo, po prostu, mi nie odpowiada. Nie przepadam za powieściami wojennymi i science fiction. Ale jak wiadomo, czasem warto się jednak przełamać:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kilkakrotnie przymierza lam się do tej serii w bibliotece, ale nie było po kolei części. mam jednak cały czas na uwadze, gdyż zapowiada się interesująco.

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam o książkach tego autora. Moja koleżanka bardzo je lubi. Sama nie jestem pewna, czy mi się spodobają, ale warto spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Od jakiegoś czasu zastanawiam się na twórczością tego autora i chyba wreszcie się skuszę. Ale na pierwszy odstrzał wezmę jednak 'Upał'', bo wodzę za nim oczyma od dłuższego czasu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Najważniejsze, że jesteś zadowolona. Może kiedyś skuszę się na książkę tego autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie przed godziną skończyłam najnowsza pozycję autora - Kruger. Szakal. Niesamowita pozycja. Jestem też bardzo ciekawa innych powieści autora. Tę serię wolałabym jednak czytać od początku.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam Ciszewskiego dwie książki z serii klimatycznej i była nim zachwycona. Ten cykl też mam w planach, ale niebawem biorę za najnowszą powieść autora "Kruger. Szakal"

    OdpowiedzUsuń
  9. Może w końcu poznam coś tego pisarza:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam autora, ale może w końcu się skuszę na jakąś jego książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow brzmi ciekawie, podróż w czasie, okres II wojny i współczesność. Muszę koniecznie przeczytać tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...