niedziela, 15 listopada 2015

Magdalena Witkiewicz - "Milaczek"

źródło
TYTUŁ: Milaczek  tom 1
AUTOR: M. Witkiewicz
WYDAWNICTWO: FILIA
DATA WYDANIA: 2013
STRON: 264

Milena zwana Milaczkiem, ma dwadzieścia sześć lat, pracuje w korporacji - jest analitykiem, mieszka z rodzicami, ma starszego brata, jest wysoka - 176 cm wzrostu, poszukuje miłości swojego życia, chce wesela, męża i dzieci. W jej życiu przewinęło się paru mężczyzn, ale z żadnym nie połączyło jej coś poważnego, ostatniego porzuciła a on miał nową Fantastyczna dziewczynę, z którą jest już od pięciu lat. Milena odkąd pamięta jest na diecie, ciągle się odchudza, jej szafa to ubrania w rozmiarze od 38 do 46. A co pozostało Milenie w poszukiwaniu swojego księcia, portale randkowe - a tam kto, małolaty i żonaci, z dziećmi lub bez, oraz randki w ciemno - tu ciocia Zofia zadziałała jak prawdziwa wróżka, umówiła Milenę z dentystą - Mariuszem.
Cudowne chwile, kolacje, wypady w miasto, spotkania, czułe słówka, pasują do siebie jak dwie połówki jabłka i tak, na to Milena czekała - oświadczyny. Czyżby znalazła swojego księcia z bajki? teraz jeszcze pałac i karoca :) ale książę ma swoje wady, mimo czterdziestu lat lubi bale i zabawy, a u jego boku kroczy zła siostra Violetta, oraz trochę dziwna rodzina.

Czy Milaczek znalazł swoje szczęście? Czy to na pewno ten książę z bajki? A może życie szykuje dla niej inne niespodzianki?

Milenę w poszukiwaniu szczęścia wspiera jej ciocia Zofia, kobieta sześdziesięciopięcioletnia, ale z wigorem nastolatki która odkryła internet, a w nim Allegro i gogla :) W bloku w którym mieszka Milena mieszka także pewien Bachor - Zuzanka, siedmiolatka o wyglądzie anioła, w glanach i spodniach moro, inteligentna i sprytna bestia, w swoim zeszycie z czaszką po stronie "baby halo" wpisała Milenę :) Co to może oznaczać?

Książka z tych lekkich, łatwych i przyjemnych, uśmiałam się czytając o perypetiach nie tyle Mileny, ale ciocia Zofia i Bachor skradły moje serce :) Autorka językiem prostym i lekkim prezentuje nam perypetie młodej kobiety w dążeniu do szczęścia i poszukiwaniu miłości, a wszystko okraszone wesołymi sytuacjami, dialogami i przemyśleniami głównej bohaterki :) no nie możemy zapomnieć o cioci Zofii i Zuzance :) a zakończenie - mówi że dopiero wszystko się zacznie :)
Do tej pory udało mi się przeczytać tylko dwie książki autorki "Ballada o ciotce Matyldzie" i "Pierwsza na liście" - obie bardzo mi się podobały. Szperając za innymi jej książkami w moje ręce wpadł debiut czyli "Milaczek" - w którym już widać że autorka ma pomysł na fabułę i świetnie go dopracowuje, co udowodniła późniejszymi powieściami.
Jeśli macie ochotę na lekki i rozluźniający wieczór, to jest to książka dla Was :) gorąco polecam.

Moja ocena: 4,5/6


Milaczek


Milaczek / Panny roztropne / Szczęście pachnące wanilią

Książkę przeczytałam w ramach wyzwań: 

8 komentarzy:

  1. O twórczości pani Magdaleny Witkiewicz czytała wiele, jednak nie udało mi się jeszcze przeczytać ani jednej jej książki. Na szczęście na mojej półce czeka już "Po prostu bądź" i chyba od niej zacznę swoją przygodę z tą autorką. "Milaczek" wydaje się idealną lekturą na jesienne wieczory. Na pewno po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno by mnie rozśmieszyła. Mam ją w planach, tym bardziej, że uwielbiam prozę tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mamy wszystkie. Siostra bardzo lubi twórczość tej pisarki. Jak na debiut to całkiem fajna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam Milaczka, bardzo humorystyczna i fajna powieść, jeśli dobrze pamiętam to była to moja druga powieść autorki, którą przeczytałam. Moralność bardziej mnie rozśmieszyła, ale to wszak debiut - bardzo udany zresztą :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Od tej książki zaczynałam spotkanie z Magdaleną Witkiewicz i być może dlatego mam do niej tak duży sentyment:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię książki Magdaleny Witkiewicz i teraz już kupuję je w ciemno :) ten cykl jeszcze przede mną

    OdpowiedzUsuń
  7. Od dawna planuję poznać tę serię, bo wydaje się świetna. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książkę czytałam i szalenie mi się podobała.

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...