sobota, 31 maja 2014

Diane Chamberlain - "Zatoka o północy"

źródło
TYTUŁ: Zatoka o północy
AUTOR: Diane Chamberlain
WYDAWNICTWO: Prószyński i S-ka
DATA WYDANIA: 2013
STRONA: 520

"Sekretne życie CeeCee Wilkes"  (kilka słów o książce TUTAJ) to była pierwsza książka autorki jaką przeczytałam. Już pierwsze spotkanie spowodowało że chciałam więcej, autorka mnie zafascynowała, a książka wciągnęła od pierwszej kartki do ostatniej, napięcie i emocje towarzyszyły mi podczas całego czytania. "Tajemnica Noelle" (kilka słów o książce TUTAJ) to była druga książka pisarki którą udało mi się przeczytać, utwierdziła mnie tylko w przekonaniu że chcę więcej. Tak samo jak w przypadku pierwszej nie mogłam się oderwać od czytanej książki. Czy tak też będzie w przypadku następnej?

Lato 1962 roku, dwie rodziny spędzają wakacje nad zatoką, jak co roku, rodzice i dzieci - dwa miesiące wolnego i przygód. Mimo że dzieci się przyjaźniły, rodzice trzymali się na dystans, ich wzajemne relacje miały odzwierciedlenie w przeszłości. 

Trzy siostry Chapman:
Izzy - siedemnastolatka, piękna, znała swoją wartość, buntownicza, ciągle dochodziło między nią a mamą do kłótni, wymykała się nocami na randki, wykorzystywała to że ojciec ją ubóstwiał.

Julie - dwunastolatka, odważna, ciekawa świata, fanka książek detektywistycznych Nancy Drew, uwielbiała łowić ryby i kraby oraz pływać łódką. Tego lata przeżyła zauroczenie chłopakiem oraz połączyła ją z Izzy więź - tajemnica. Po lecie 1962 roku jej odwaga zniknęła.

Lucy - ośmiolatka, bała się wszystkiego nawet własnego cienia, ale tamto lato ją odmieniło - przeżyła coś najgorszego - to ją wzmocniło.

Tamtego lata dla rodziny Chapmanów coś się skończyło, Izzy została zamordowana, sprawca aresztowany ale coś się skończyło. Lucy obwinia się za śmierć siostry, wiedziała gdzie będzie tamtej nocy - czy mogła zapobiec tragedii ?

Po czterdziestu latach koszmar tamtego lata powraca, będą ponownie musieli zmierzyć się ze śmiercią Izzy. Julie ciągle obwinia się za jej śmierć, do tego stopnia że ciągle kontroluje swoją córkę i się o nią obawia. Jednak nie tylko ona ma obawy przed ponownym rozpoczęciem śledztwa, nie jedna tajemnica ujrzy światło dzienne.

Co tu dużo pisać - po prostu pochłonęłam książkę, kartka po kartce historia mnie wciągała, odkrywałam tajemnice i poznawałam bohaterów, ich radości i smutki, ich życie i pragnienia. Język prosty, prowadzi nas przez wspaniałą historię gdzie przeplatają się czasy współczesne i przeszłość. Cudowna powieść obyczajowa, którą wam gorąco polecam - ja już rozglądam się za innym książkami autorki.

Moja ocena: 5,5/6


Książkę przeczytałam w ramach wyzwań:



14 komentarzy:

  1. Mam, mam tę książkę i jestem ogromnie szczęśliwa, że to taka dobra lektura :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdy czytam recenzje książek uświadamiam sobie jak wiele jest autorów, o których nigdy nie słyszałam. Do tego, zastanawiam się, czy kiedykolwiek starczy mi czasu, aby przeczytać ich dzieła... ;)
    Po tą książkę chętnie bym sięgnęła, gdyż zapowiada się niesamowicie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpisuję się, co do słowa, do powyższej opinii:) Za dużo świetnych książek mamy wokół i za dużo genialnych pisarzy. Postanowiłam właśnie, że w wakacje zacznę czytać wszystkie książki nieznanych mi jeszcze autorów:)

      Usuń
  3. O, na tę serię poluję już od dawna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Od dawna mam ochotę na tę książkę. Twoja opinia tylko mnie utwierdziła w tym, że warto ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam to tej książce i chciałabym ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam książki autorki więc chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Od dawna poluję na tę książkę, w końcu pewnie uda mi się przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zachęcasz, zachęcasz! Muszę poznać w końcu twórczość tej autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. od dawna planuję zapoznać się z książkami tej autorki, jedną już nawet mam na półce, ale jakoś do tej pory się za nią nie zabrałam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Aaaa dlaczego ja nie mam tej książki i ogólnie całej reszty, to niesprawiedliwie ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. "Sekretne życie..." to również pierwsza książka autorki jaką miałam przyjemność przeczytać, innych nie miałam okazji przeczytać, ale będę polowac w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  12. Widzę po Twojej recenzji, że warto ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeszcze nic tej autorki nie czytałam, ale zapisałam sobie ja - może uda mi się coś upolować w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...