wtorek, 20 maja 2014

Inge Lohnig - "W białej ciszy"

źródło
TYTUŁ: W białej ciszy
AUTOR: I. Lohnig
WYDAWNICTWO: initium
DATA WYDANIA: 2012
STRON: 384


"W białej ciszy" to druga książka w serii z komisarzem Duhnfortem, pierwszą  "Zapłatą będzie śmierć" (kilka słów o książce TUTAJ) czytałam jakiś czas temu i podobała mi się, teraz kolej na następną.

Konstantin Duhnfort (zwany przez przyjaciół Tino) komisarz policji w Monachium, czterdziestojednoletni kawaler. W związku, ale chce to zmienić, chce mieć żonę i dzieci, wie że nie może nalegać na Agnes - jest po przejściach, jednak dociera do niego że będzie musiał postawić sprawę jasno - chce zmian.

Jednak nasz komisarz nie może zamartwiać się swoimi osobistymi sprawi, nowa sprawa już czeka. Zostają odnalezione zwłoki emerytowanego lekarza pediatry, szanowanego i powszechnie lubianego, ale ktoś miał do niego żal. Morderca przywiązał go do kaloryfera, podkręcił ogrzewanie i pozostawił na pewną śmierć. Komisarz Duhnfort wraz ze swoim zespołem rozpoczyna śledztwo, odkrywają mroczną stronę szanowanego lekarza i jego fanaberie, oraz rodzinne tajemnice, pretensje i pragnienia.

Komisarz prowadzi śledztwo a my z nim śledzimy odkrywane tajemnice i powiązania, poznajemy tropy, kluczymy, niby znamy już rozwiązanie, wiemy kto i dlaczego, nic bardziej mylnego. W książce nie czytamy tylko o śledztwie ale również poznajemy bardziej prywatne życie komisarza i jego pragnienia, do tego komisarz od czasu do czasu raczy nas ciekawymi i prostymi przepisami kulinarnymi.

Wiecie co powiem - REWELACJA, już dawno nie czytałam tak dobrego kryminału. Wciągnął mnie od pierwszej kartki, bohaterowie wyraziści, kartki pełne napięcia i emocji, wartka akcja, tropy prowadzą nas do rozwiązania sprawy, gdy nagle pojawiają się nowe ślady. Zakończenie - prawie do końca nie wiemy kto, a gdy już autorka zaskoczy nas sprawcą, dokłada nam puentę całej historii. Jeżeli nie poznaliście jeszcze autorki i komisarza Tino to koniecznie musicie poznać.

Muszę wam powiedzieć że lubię czytać serie po kolei i w tym wypadku też tak wam doradzę, pomimo różnych toczących się spraw kryminalnych, ciągną nam się wątki prywatne które warto znać po kolei by lepiej zrozumieć bohaterów i podejmowane przez nich decyzje.

Moja ocena: 6/6

Książkę przeczytałam w ramach wyzwań:
"Z półki"



13 komentarzy:

  1. Pierwszej części nie czytałam, więc zacznę od niej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejna książka, którą warto przeczytać. Również lubię czytać serie po kolei:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też lubię czytać serie od początku, mimo że tego nie wymagają; zawsze wtedy się można zżyć bardziej z bohaterami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Po takiej recenzji na pewno będę miała na uwadze ten tytuł i serie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Rzeczywiście świetny kryminał:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wysoko oceniłaś książkę, aż jestem nią zainteresowana:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wartka akcja, dobre kreacje bohaterów, podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie jestem wielbicielką kryminałów, ale tak wysoka ocenę trudno ignorować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja również uwielbiam czytać serie, a szczególnie upodobałam sobie kryminały właśnie, gdy za każdym razem ten sam bohater rozwiązuje zagadkę, gdy przedstawione jest w ciekawy sposób jego życie prywatne.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też nie wyobrażam sobie zaczynać serii niechronologicznie. Dwa razy tak się nacięłam i mimo, iż była tam odrębna fabuła, to jednak miała jakieś nawiązania do swoich poprzedniczek, przez co czułam się niekomfortowo. Wracając jednak do powyższej pozycji, będę o niej pamiętać, ale najpierw rozejrzę się za pierwszym tomem.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czyli kolejny kryminał, który muszę przeczytać!! Tak wysoka nota i zachwyt nad książką nie pozwolą mi przejść koło niej obojetnie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kolejny kryminał warty przeczytania (już powędrował na listę wraz z 1 częścią), szczególnie że tak do niego zachęcasz :)

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...