niedziela, 9 lutego 2014

Iwona Czarkowska - "Zdrada pachnie pomarańczami"

źródło
TYTUŁ: Zdrada pachnie pomarańczami
AUTOR: I. Czarkowska
WYDAWNICTWO: Prószyński i S-ka
DATA WYDANIA: 2013
STRON: 352


1 maja 1981 - Olszanica. W miasteczku trwa festyn z okazji Święta Pracy, po Olszanickim rynku przewija się dużo postaci z dziecięcych kreskówek, do południa trwała zabawa dla dzieci a wieczorem, no cóż zabawa musi trwać po co się przebierać - w mieście byli turyści którzy mieszkają w pensjonacie Trzy Buki. Wśród tych bajkowych postaci przemknęli Bolek, Lolek i Tola w stronę banku, nikogo ich widok nie zdziwił, a potem pomknęli drogą za miasto każdy do swojej chałupy. Jak się okazało Bolek, Lolek i Tola obrobili bank, ale sprawa nie jest prosta, nie ma żadnych znaczących tropów, a ślad złodziei urywa się w pensjonacie, nawet miejscowa "czarownica" Kurdybankowa nie podjęła się wyjaśnienia sprawy, gdy dowiedziała się co zostało ukradzione stwierdziła że to sprawa polityczna ... sprawę umorzono, a goście rozjechali się do swoich domów. Co złodzieje ukradli z baku?

20 lat później pensjonat Trzy Buki ponownie otwiera swoje drzwi, nowy szef od reklamy razem z Karoliną - która we Wrocławiu pracowała jako szef kuchni, po zdradzie męża uciekła do Strug k/Olszanicy do ciotki i tam najęła się w pensjonacie na zmywak, wymyślili nową promocję pensjonatu. Zaprosili ponownie wszystkich którzy 1 maja 1981 roku byli w pensjonacie. Punktem kulminacyjnym pobytu miało być odegranie sceny napadu na bank. Towarzystwo które zjawiło się w pensjonacie to bardzo różni ludzie z różnymi charakterami, którym życie różnie się ułożyło. Jednak w pensjonacie jest ktoś kto pomógł sfingować przyjazd policjantki jako zaproszonego gościa sprzed 20 lat. Kto to jest? i co może na tym zyskać? Policjantka chce rozwikłać sprawę napadu na bank - czy jej się uda? Kto to był?

Do tego wszystkiego po Olszanicy i okolicy pęta się rudowłosy anglik - Roland, który swoim angielsko-polskim nie jednego potrafi wprawić w osłupienie. Roland szuka swojego ojca, którego matka poznała w pensjonacie Trzy Buki i spędziła z nim tam jedną noc - 1 maja 1981 roku :) Kim był ten mężczyzna? Czy Roland odnajdzie ojca?

Trzecia książka z serii kryminałów obyczajowych - lekka i przyjemna, ciekawi bohaterowie, lekki język, trochę humoru no i zagadka kryminalna. Cóż więcej trzeba żeby umilić nam wieczór :) Jeżeli lubicie taki książki to zachęcam do lektury :)

Moja ocena: 4/6


Książkę przeczytałam w ramach wyzwań:


15 komentarzy:

  1. Ja jakoś nie mam predyspozycji do kryminałów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oto moje świadectwo z Heart Warming zadłużony klient (Anita ze Stanów Zjednoczonych) Sir musiałem odpisać do ciebie, choć jestem w pracy teraz poinformować, że zaklęcie z powodzeniem pracował, a on wrócił do mnie tak jak pan powiedział, że sir. Piękna czerwona róża została właśnie przywieziona do mojego miejsca pracy od człowieka, z którą się z tobą skontaktowałem 20 marca. Sir jestem tak szczęśliwy, aby powiedzieć to całemu światu teraz, że wrócił do mnie przez potężne zaklęcia wczoraj około 6:00pm. Wszystko wyszło tak, jak pan to powiedział. Nie ma już wątpliwości. Trudno mi w to uwierzyć. To naprawdę zaskakujące! Dziękuję bardzo dr ADELEKE za tkanie magiczne moce na mnie, i zjednoczenie mnie i mojego ex wraz z najwyższej mocy. kontakt w celu uzyskania pomocy za pośrednictwem WhatsApp +27740386124 lub e-mail: aoba5019@gmail.com

      Usuń
  2. Urodziłam się w 1981roku, ale w grudniu:) całkiem interesująca książka, pomyślę nad nią.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zazwyczaj książki które recenzujesz trafiają w mój gust :-) Ostatnio szukam książek polskich autorów własnie w tym stylu wiec za tą się rozejrze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie powiedziałabym nie, gdyż lubię lekkie kryminały a szczególnie gdy maja rozbudowany watek obyczajowy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Skąd Ty bierzesz takie świetne kryminał? To już kolejny, który na Twoim blogu przypadł mi do gustu!:))
    Muszę sobie spisywać tytuł, będę kupowała, a co!:) Świetna recenzja ;))

    OdpowiedzUsuń
  6. Te poprzednie jakoś bardziej mi się podobały, biorąc pod uwagę fabułę, ale żadnego jeszcze nie czytałam. Ten jakoś fabularnie mi nie pasuje, więc podziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie mówię nie, ani tak. Na razie po prostu nie czuje jakoś zainteresowania powyższą książką, ale jak coś się zmieni w tej kwestii, to będę miała ją na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  8. Na razie jakoś nie mam na nią ochoty.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapachniało pomarańczami :))))) Dobrze, że mam tę książkę na swojej półce :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fabułą książki jest bardzo intersująca, zapowiada się ciekawie. Chętnie się za nią wezmę w najbliższej przyszłości.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie się przy niej bawiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czasem miewam chętkę na tego typy kryminały, więc nie mówię nie. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Do mnie ta fabuła jakoś nie przemawia :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Oto moje świadectwo z Heart Warming zadłużony klient (Anita ze Stanów Zjednoczonych) Sir musiałem odpisać do ciebie, choć jestem w pracy teraz poinformować, że zaklęcie z powodzeniem pracował, a on wrócił do mnie tak jak pan powiedział, że sir. Piękna czerwona róża została właśnie przywieziona do mojego miejsca pracy od człowieka, z którą się z tobą skontaktowałem 20 marca. Sir jestem tak szczęśliwy, aby powiedzieć to całemu światu teraz, że wrócił do mnie przez potężne zaklęcia wczoraj około 6:00pm. Wszystko wyszło tak, jak pan to powiedział. Nie ma już wątpliwości. Trudno mi w to uwierzyć. To naprawdę zaskakujące! Dziękuję bardzo dr ADELEKE za tkanie magiczne moce na mnie, i zjednoczenie mnie i mojego ex wraz z najwyższej mocy. kontakt w celu uzyskania pomocy za pośrednictwem WhatsApp +27740386124 lub e-mail: aoba5019@gmail.com

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...