poniedziałek, 17 lutego 2014

Barbara Freethy - "Ogród tajemnic"

źródło
TYTUŁ: Ogród tajemnic
AUTOR: B. Freethy
WYDAWNICTWO: Bis
DATA WYDANIA: 2013
STRON: 324


Po przeczytaniu czwartej części serii o Zatoce Aniołów miałam czytać inną książkę, ale nie mogłam skoro na półce leżała piąta część, a ja miałam tyle pytań co do bohaterów, a zwłaszcza Chatlotte i jej dylematu - kogo wybrać? No i co byście zrobili?  No oczywiście przeczytałam piątą część serii "Ogród tajemnic".

Charlotte Adams lekarz - położnik, pomaga na świat przychodzić dzieciom , ale sama nie pali się do bycia mamą. Zatoka Aniołów to jej rodzinne miasto, ojciec był tutaj pastorem, a mama stała na straży domowego ogniska. Nie było jej łatwo, uważała że mama bardziej skupiała się na jej rodzeństwie, a ją uważała za córkę która nie chce mieć z nią nic wspólnego. Gdy Charlotte w liceum zaszła w ciąże przepaść między nią a mamą jeszcze bardziej się pogłębiła. Po liceum Charlotte wyjechała z miasta, poszła na studia. Powróciła po latach gdy zmarł jej ojciec by pomóc mamie, a rodzeństwo miało swoje życie - ona nie. Miała przyjechać na chwilę, jednak została - Zatoka Aniołów ją wciągnęła i przypomniała że jej życie związane jest z miasteczkiem - "a tu najważniejsze są rodzina, przyjaciele i sąsiedzi".  Charlotte zastanawia się czy już nie czas by się ustatkować. Ma nawet dwóch kandydatów, ale sam jeszcze nie wie czego chce.

Andrew w liceum był jej chłopakiem, zdradził ją i zostawił, bardzo to przeżyła. Teraz Andrew wrócił do miasteczka i zajął miejsce pastora po śmierci ojca Charlotte. Ponownie stara się zbliżyć do Charlotte by ta wybrała jego i założyła z nim rodzinę. Czy Andrew naprawdę kocha Charlotte? Czy tylko próbuje odkupić swoja zdradę i zachowanie?
Joe Silveira komendant w miasteczku, jest po rozwodzie i mocno wodzi wzrokiem za Charlotte, mają ze sobą dużo wspólnego, lubią przebywać w swoim towarzystwie, rozmawiać. 
Czy Charlotte zdecyduje się na któregoś z nich? Czy przebaczy Andrew i się z nim zwiąże, żyjąc jak własna matka? Czy skoczy na głęboka wodę i zaryzykuje swoje uczucia z Joe?

Podczas noworocznego balu w nowym domu burmistrza, dochodzi do napaści na jego żonę i kradzieży. Gospodyni widziała na piętrze Charlotte, która chciał uniknąć buziaków o północy, znalazła się w nieodpowiednim czasie i w nieodpowiednim miejscu. Burmistrz wstrząśnięty całą sytuacją rzuca podejrzenie na Charlotte, bo podobno miała mieć żal do jego żony i szwagierki. W mieście pojawia się siostra pani burmistrz - Pamela, czyli same kłopoty. Czy Joe znajdzie sprawcę napaści i kradzieży i ochroni Charlotte? Kim jest anioł który czuwał nad Charlotte gdy była mała?, teraz ponownie się pojawił - by jej pomóc.

Ponownie zagościłam w Zatoce Aniołów i związałam się jeszcze bardziej z jego mieszkańcami. Tym razem główną bohaterką jest Charlotte i jej dwóch konkurentów :) Powietrze momentami jest przesycone pożądaniem, uniesieniami miłości, prawdziwy wulkan namiętności wybucha między  ... no przecież wam nie powiem :) Szukałam słów które mogły by określić całą serię i nie mogłam ich wymyślić, te słowa podsunęła mi Ewa Książkówka pod postem książki "Ukryte Wodospady" - seria jest magiczna i klimatyczna :) Dziękuję Ewo :)  Nie wiem czy wam cykl przypadnie do gustu, ale mi bardzo się podobał, mam nadzieję że powstaną następne części. Gorąco Wam polecam.

Moja ocena: 5/6

[1] Barbara Freethy "Ogród tajemnic" Wydawnictwo Bis, 2013, str. 31

Książkę przeczytałam w ramach wyzwań:



Z cyklu o Zatoce Aniołów:
  1. Lato w Zatoce Aniołów
  2. Na Cienistej Plaży
  3. Trzy twarze Ewy
  4. Ukryte Wodospady
  5. Ogród tajemnic

9 komentarzy:

  1. Ta seria ma niezwykłe, wyjątkowe okładki. Nie mogę wyjść spod ich uroku. Mam nadzieję, że kiedyś poznam także ,,zawartość'' tych książek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Spodobała mi się Twoja recenzja! :) Dodam do listy by przeczytać! :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :* :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie znam jeszcze tej serii, choć po takich recenzjach jak ta może to się zmienić ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak mnie nęcisz i kusisz, że trudno ci odmówić ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kojarzę tytuł, ale nigdy nie mogę go przypasować do tej serii. Po zapoznaniu się z nią z pewnością się to zmieni:)

    OdpowiedzUsuń
  6. tak zachwalasz tę serię, że nie mogę przejść wobec niej obojętnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Serii jeszcze nie poznałam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety jeszcze nie miałam okazji poznać żadnej z książek tej serii, co oznacza tylko jedno - muszę to nadrobić!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo mnie zainteresowałaś tą seria - muszę ją koniecznie przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...