wtorek, 11 lutego 2014

Barbara Freethy - "Ukryte Wodospady"

źródło
TYTUŁ: Ukryte Wodospady
AUTOR: B. Freethy
WYDAWNICTWO: Bis
DATA WYDANIA: 2013
STRON: 352


Jakiś czas temu wpadła w moje ręce pierwsza książka z cyklu o Zatoce Aniołów "Lato w Zatoce Aniołów" - książka porwała mnie, a miasteczko zauroczyło. Poszukiwania w bibliotece przyniosły rezultaty i udało mi się przeczytać następne dwie części, teraz kolejna książka z cyklu do przeczytania i ponowny powrót do Zatoki Aniołów.

Zatoka Aniołów to niewielkie miasteczko które z jednej strony otaczają góry, a z drugiej ocean. Miasteczko gdzie wszyscy się znają, lubią, pomagają, gdy tu przyjedziesz to zaczynasz czuć że jesteś związany ze społecznością, nie chcesz wyjeżdżać, chcesz tu zostać. Zatoka Aniołów to miasteczko które ma swoją historię, zostało założone przez tych którzy ocaleli z katastrofy statku, który rozbił się u wybrzeży zatoki. Rozbitkowie na część tych którzy nie przeżyli stworzyli specjalna makatę - patchwork, gdzie każdy kwadrat opowiada historię jednej rodziny. Miasteczko z duszą, historią i aniołami które przybywają gdy ktoś ich potrzebuje.

Isabella Silveira najmłodsza siostra Joe - komendanta policji w Zatoce Aniołów. Joe odziedziczył w miasteczku domek po wujku i tu się zadomowił, przeszukując piwnice znalazł kufer a w nim piękny naszyjnik z turkusem i podarował go Isabelli mówiąc że ten turkus bardzo przypomina jej oczy. Isabella mimo że kobieta o korzeniach hiszpańsko-irlandzkich miała błękitne oczy, babcia twierdziła że kobiety w ich rodzinie z takimi oczami mają specjalny dar - miała go i Isabella, ale nie wierzyła w swoje siły, bała się go i nie wiedział jak sobie z tym wszystkim poradzić, przez niego nie miała przyjaciół i żyła dniem dzisiejszym, bez planów na przyszłość. Od kiedy dostała naszyjnik od Joego zaczęły nawiedzać ją dziwne sny o Zatoce Aniołów mimo że nigdy tam nie była, nie mogła tego tak zostawić przecież może chodzić o jej brata Joego. Postanowiła do niego pojechać, wieczorem tuż przed miasteczkiem na krętej drodze przy skarpie oślepia ją inny samochód ta nie zapanowała nad swoim autem i stacza się ze zbocza do oceanu, niespodziewanie przychodzi jej na pomoc nieznajomy mężczyzna który nadjechał tuż za nią - gdy Isabella ochłonęła zobaczyła że to mężczyzna z jej snów - Nick. Co spotka Nicka, że sny ściągnęły ją do Zatoki? A może to jego córka Megan będzie w niebezpieczeństwie? Dlaczego ten turkusowy naszyjnik wezwał ja do Zatoki? Jak się okaże losy Isabelli i Nicka są mocno ze sobą związane, tak jak ich przodków - czy to miłość?

Główna fabuła książki toczy się wokół Isabelli i Nicka, ale poznajemy także dalsze losy wcześniej poznany już bohaterów i ich plany na przyszłość, życie w miasteczku toczy się swoim rytmem. Wszystkie wątki są ze sobą świetnie powiązane, nie gubimy się w fabule, a mamy tu wiele: trochę kryminału, miłość, zdrada, humor, sprawy codzienne i niecodzienne, oraz trochę sił nadprzyrodzonych. Świetna seria którą jednak polecam czytać po kolei, da nam to pełny obraz sytuacji w miasteczku i życia bohaterów.
Prosty język i lekki styl autorki zabierze nas do wspaniałego miasteczka i jego mieszkańców, dostarczy nam wzruszeń i emocji, być może i fabuła może wydać się prosta i naiwna, ale jednocześnie daje nam zastrzyk pozytywnej energii - w końcu to tam anioły czuwają nad mieszkańcami. Gorąco zachęcam Was do sięgnięcia po tę serię.

Moja ocena: 5,5/6

Książkę przeczytałam w ramach wyzwań:
"Wyzwanie Biblioteczne"

Z cyklu o Zatoce Aniołów:
  1. Lato w Zatoce Aniołów
  2. Na Cienistej Plaży
  3. Trzy twarze Ewy
  4. Ukryte Wodospady
  5. Ogród tajemnic

15 komentarzy:

  1. Wysoka ocena, pewnie przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa, interesująca, lubię jak jest sporo emocji - jestem na tak.

    OdpowiedzUsuń
  3. Już wiele dobrego naczytałam się o tej serii. Mam na nią coraz większą ochotę. Będę musiała się z nią kiedyś zapoznać, może w wakacje znajdę tyle czasu, by przeczytać ją w całości:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czemu ja nic o tym cyklu nie wiem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. oj nie wiem czy się skusze na kolejny cykl, mam już kilka rozpoczętych i nie skończonych :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jeszcze książek z tego cyklu, ale po Twoich recenzjach widzę, że sporo straciłam. Muszę nadrobić zaległości.

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam taką małomiasteczkową prozę. Zatokę będę miała na oku.

    OdpowiedzUsuń
  8. Skoro tak zachęcasz to się zgodzę, ale nie wiem dokładnie kiedy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja na razie podczytuję sobie "Lato w Zatoce...", ale podoba mi się bardziej, niż się spodziewałam;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Myślę, że po tak zachęcającej recenzji warto zaryzykować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Achh poluję na drugą część zatoki, a tutaj jest jeszcze i trzecia, to mnie zastrzeliłaś;)) Muszę koniecznie się zaopatrzyć obie książki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Brzmi ciekawie, więc czemu nie?

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znam tego cyklu i wątpię bym miała poznać, ale tytuł ma w sobie coś magicznego, klimatycznego. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. słyszałam wiele dobrego na temat tego cyklu i sama mam na niego ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Może dołączysz do mojego nowego wyzwania czytelniczego "Motyw zdrady w literaturze"

    http://hugekultura.blogspot.com/2014/02/wyzwanie-czytelnicze-motyw-zdrady-w.html

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...