wtorek, 7 stycznia 2014

Magdalena Kordel - "Uroczysko"

źródło
TYTUŁ: Uroczysko
AUTOR: M. Kordel
WYDAWNICTWO: Prószyński i S-ka
DATA WYDANIA: 2011
STRON: 256


To moje drugie spotkanie z autorką i Malowniczym, pierwsze było już jakiś czas temu - poznałam miasteczko w książce "Okno z widokiem" i bardzo chciałam do niego powrócić, z pomocą przyszła mi koleżanka pożyczając dwie części o Malowniczym i Majce. Książki już jakiś czas leżą na mojej półce i teraz z przyjemnością przystępuje do lektury książek.

Majce zawalił się świat: mąż ją zdradził i zostawił, wyprowadził się do kochanki. Została razem z córką Marysią, dwoma psami i kotem, musiała się jakoś pozbierać bo przecież nie może być gorzej, a jednak. Pewnego dnia zjawia się mąż (już niedługo były) i oznajmił jej że bez jej wiedzy wziął pożyczkę pod zastaw domu na interes życia, tylko że ten interes splajtował i bank zabiera im dom, został z długami a jako że są małżeństwem to i ona. Majka załamała się spakowała walizki i razem z córką wyprowadziła się do rodziców. Rodzice skontaktowali ją ze znajomym prawnikiem - Majka musi walczyć. By przemyśleć całą sytuację i otrząsnąć się z szoku Majka postanawia wyjechać do domu w Malowniczym, który jej rodzice odziedziczyli po cioci. Tam chce zapomnieć o wszystkim, uciec od świata i od ludzi, jednak nie dane jest jej zaznać tam spokoju. Drzwi domu się nie zamykają a i sama Majka ma pełne ręce roboty. Jednak jedna myśl coraz częściej zaprząta jej myśli - przeprowadzka do Malowniczego. Czy Majce uda zadomowić się w nowym miejscu? Czy znajdzie pracę? Czy jej córka Marysia nie będzie się sprzeciwiała tak dramatycznym zmianom w jej życiu? A co z Majką? - czy u jej boku pojawi się nowy mężczyzna? - a ma w czym wybierać :) Jak potoczą się dalsze losy Majki i jej bliskich?

Zakochałam się w Malowniczym i jej mieszkańcach, ja też chcę takie Uroczysko :) Cudowna książka przy której się odprężyłam, lekka i dająca pocieszenie. Wspaniali bohaterowie którzy się wspierają, pocieszają i potrafią stanąć w obronie  - wiem może to brzmi zbyt pięknie i jest wyidealizowane, ale czytając książkę mamy wrażenie że takie miejsce gdzieś jest i ja osobiście chciałabym się w nim znaleźć :) Język prosty dzięki czemu książkę czyta się lekko i szybko. Jeżeli jeszcze nie odwiedziliście Malowniczego i Uroczyska to zapraszam, warto tam wstąpić :)

Moja ocena: 5,5/6

Seria o Uroczysku:

  1. Uroczysko
  2. Sezon na cuda
  3. Wino z Malwiną


Książkę przeczytałam w ramach wyzwań:


13 komentarzy:

  1. Faceci to są jednak czasami świnie! Na szczęście nie wszyscy. Podoba mi się ta książka, jest urocza ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka jest świetna, bardzo miło się czytało, Malownicze wspaniałe miejsce, mieszkańcy tak samo:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dobrze, że w lutym nowe Malownicze:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie poznałam ani jednej książki autorstwa Pani Kordel, ale może w przyszłości.

    OdpowiedzUsuń
  5. O, jaka cudowna fabułą i cudowne miejce akcji! Uwielbiam wiejskie i małomiasteczkowe scenerie! Są takie swojskie! Chętnie przeczytam, jestem na tak! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam Okno z widokiem i liczę że w końcu w tym roku mi się uda przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam nic tej autorki, ale polecę siostrze:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Już od dawna poluję na tę książkę. Mam nadzieję, że w końcu uda mi się ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam inną książkę tej autorki, na tą też mam ochotę:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeszcze nie byłam w Uroczysku, wszystko mam przed sobą.

    OdpowiedzUsuń
  11. Kurcze! Teraz żałuję, że nie wzięłam tej książki wczoraj z biblioteki, a miałam ją w ręce, bo jestem własnie po przeczytaniu "48 tygodni" tej autorki i bardzo podoba mi się jej styl :) Następnym razem nie zapomnę o "Uroczysku" :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Od pewnego czasu mam tę książkę w planach:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zachęciłaś mnie do poznania twórczości pisarki - już wpisałam na listę

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...