poniedziałek, 13 stycznia 2014

Magdalena Kordel - "Sezon na cuda"

źródło
TYTUŁ: Sezon na cuda
AUTOR: Magdalena Kordel
WYDAWNICTWO: Prószyński i S-ka
DATA WYDANIA: 2010
STRON: 320


Parę dni temu przeczytałam "Uroczysko" (kilka słów o książce TUTAJ), książka wprost mnie zauroczyła, wspaniałe miasteczko Malownicze i główna bohaterka Majka, która zaczęła swoje życie od nowa w nowym miejscu otwierając pensjonat Uroczysko. Teraz przede mną druga część o sudeckim miasteczku i jego mieszkańcach.

Majka na etacie w szkole boryka się nie tylko ze swoja niesforną klasą ale również z panią dyrektor, która nie darzy jej sympatią. Sytuacją zapalną która jeszcze bardziej zaostrza sytuację jest konkurs szopek bożonarodzeniowych, gdzie klasa Majki podchodzi do tematu bardzo nowatorsko. Majka martwi się również brakiem gości w pensjonacie, brakiem śniegu bez którego w góry nikt nie przyjedzie - ale czy ktoś sprawdza @ , może i znajdzie się taki ktoś kto będzie umiał zapanować nad pensjonatem. Ktoś do kogo Majka wyciągnie pomocną dłoń, a Majka ma dobre serce i pełne współczucia chciała by pomóc wszystkim - ale tak się nie da. 
W pensjonacie będzie organizowana Wigilia dla osób samotnych i starszych, w całe przygotowania włączają się goście co powoduje nie mały chaos - jak nad tym wszystkim zapanować? Z pomocą przychodzi ksiądz proboszcz, rodzina i przyjaciele. A co z miłością? Cy Majka odważy się zaryzykować? Czy będzie kryzys? A co z Aniołem który ma w opiece miasteczko? 

Wspaniały powrót do Malowniczego i pensjonatu Uroczysko. Czytało mi się wspaniale, lekko i z humorem. Autorka raczy nas miłością i pokazuje ze nie warto zamykać się na ludzi, trzeba wyciągać pomocna dłoń i wierzyć w ludzi, przebaczać i kochać. Do tego jeszcze cała atmosfera zbliżających się świąt Bożego Narodzenia :) Bohaterowi może i zbyt piękni i idealni a całość taka optymistyczna, ale jest to idealna lektura by podnieść nas na duchu i pokazać że życie jest piękne - po jej przeczytaniu zrobiło mi się tak ciepło na sercu :) Gorąco Was zachęcam do odwiedzenia Malowniczego, pensjonatu i poznania wspaniałych mieszkańców miasteczka :)

Moja ocena: 5,5/6

Seria o Uroczysku:

  1. Uroczysko
  2. Sezon na cuda
  3. Wino z Malwiną

Książkę przeczytałam w ramach wyzwań:

17 komentarzy:

  1. Po Twojej recenzji nabrałam ochoty na poznanie tego uroczego miejsca.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo chcę przeczytać "Uroczysko", bo tak jak wcześniej pisałam, strasznie lubię, gdy akcja książek dzieje się na prowincji. Po "Sezon na cuda" równie chętnie sięgnę, ale "Uroczysko" jest pierwsze w kolejce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Siostra byłaby nią oczarowana:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi naprawdę ciekawie. Taka klimatyczna.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam na półeczce, czeka na przeczytanie :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Malownicze ciągle czeka na mnie, a ja już nie mogę się doczekać, kiedy tam zagoszczę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zainteresowałaś mnie tą książką ;) Na początek jednak sięgnęłabym po "Uroczysko" :D Śledzę bloga autorki i już od jakiegoś czasu jestem ciekawa jej książek ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam nadzieję, że uda mi się jutro w bibliotece zdobyć pierwszą część, bo mam ochotę na więcej książek autorki po "48 tygodni" :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam i bardzo mi się podobała, jest taka ciepłą, kojącą lekturą :)
    Ściskam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam twórczości tej autorki, ale bardzo bym chciała to zmienić, bo jak wiesz, ogromnie lubię naszą rodzimą literaturę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czasem tęsknie z atego typu powieściami...ale tylko czasem. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie optymistyczne lektury są czasem bardzo potrzebne:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Magdy Kordel mam tylko Okno z widokiem. Czy te książki to jak saga, powinno się je czytać w jakiejś określonej kolejności? Bo nie wiem czy czytać... czy najpierw kupić inne tomy

    OdpowiedzUsuń
  14. oj, to nie dla mnie :( raczej wątpię, abym się skusiła :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytałam jedynie "Okno z widokiem" M.Kordel. Książka utrzymana w podobnym klimacie jak "Sezon na cuda". Tylko właśnie te "cuda" czy jak kto woli zbiegi okoliczności troszkę mnie denerwowały. Za dużo było ich w tej powieści.

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam. Czy ma ktoś może do sprzedania książke Magdaleny Kordel Sezon na cuda. Chętnie odkupie bo nie mogę jej dostać. Była bym bardzo wdzięczna bardzo mi zależy.

    OdpowiedzUsuń
  17. ja również poszukuję książki Sezon na cuda pozostałe 2 z serii uroczysko mam a tej nigdzie nie mogę dostac, jeśli ktoś chciałby odsprzedać proszę o informacje nikajaz@wp.pl

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...