czwartek, 30 stycznia 2014

Mariola Zaczyńska - "Szkodliwy pakiet cnót"

źródło
TYTUŁ: Szkodliwy pakiet cnót
AUTOR: M. Zaczyńska
WYDAWNICTWO: Prószyński i S-ka
DATA WYDANIA: 2013
STRON: 448


"Szkodliwy pakiet cnót" to druga książka z serii kryminałów obyczajowych wydanych przez wydawnictwo Prószyński i S-ka. Pierwszą czytałam niedawno to "Tutto Bene" (kilka słów o książce TUTAJ), podobała mi się więc postanowiła przeczytać następną książkę z serii, mam nadzieję że ta będzie równie udana jak pierwsza.

Kalina Mentlewicz pracuje w gazecie w której nastało nowe szefostwo, a dokładniej szefowa która otacza się nową świtą a starzy pracownicy są zwalniani lub zmuszani do rezygnacji. Tak było i z Kaliną  - szefowa odebrała jej temat o chirurgach plastycznych i zesłała ją do Siedlec na Off Fashion Week - ma przez tydzień oglądać pokazy mody i pisać do kącika modowego. Kalina poczuła się poniżona, pokłóciła się ze swoim chłopakiem Markiem - który jak się okazało awansował. Kalinie nie pozostało nic innego jak tylko dumnie unieść głowę, wziąć zlecenie i udać się do Siedlec. A tam - czekało ją wiele atrakcji i wspomnień, tych dobrych i tych złych.
Już podczas czytania zlecenia odkryła że kamienica w której będzie pokaz, to kamienica w której mieszkała jej przyjaciółka Alicja - jej mam umarła, a ojciec odszedł, był milicjantem, awanturnikiem i damskim bokserem. Alicja była jej najlepszą przyjaciółką, po wyjeździe Alicji do Stanów kontakt się urwał, Kalina jej szukała jednak ta jakby zapadła się pod ziemię.
Na miejscu Kalina stwierdziła że to już inna kamienica, piękna, odrestaurowana, ale jednak chyba ciąży nad nią klątwa. Nowy właściciel ma same kłopoty, przy remoncie odkopano kości, okazało się że to stary cmentarz, trzeba było zmienić plany co do pokazów mody, gdy już rozkładano namioty, robotnicy odkryli następne kości tym razem współczesne - morderstwo? Trzeba było ponownie zmieniać plany pokazów mody. Do tego Kalina przez przypadek nie zostaje zakwaterowana w hotelu z innymi dziennikarzami ale w apartamencie w kamienicy. Tam też dzieją się dziwne rzeczy, zjawa chodząca po nocy, mumia w oknie, zamknięty mężczyzna, nocne tańce, biuro podróży które nic nie oferuje, wszyscy dziwnie się zachowują i coś ukrywają. A i sam pokaz mody obfituje w różne wydarzenia: stalker, zatrucie, prochy.
Okazuje się że współczesne szczątki  to ojciec Alicji - Kalina poznaje przystojnego jak aktor prokuratora - Roberta Artycha. Jednak nawet nie wie jak niebezpieczną podjęła grę z prokuratorem, jak jest to bezwzględny człowiek. Dlaczego tak bardzo zależy mu na współpracy z Kaliną? Gdzie podziała się Alicja i kto zabił jej ojca? Czy Kalina podoła wyzwaniu? Czy Alicja się odnajdzie?

Świetny kryminał obyczajowy z humorem, ale nie tylko - autorka nawiązuje również do poważnych spraw: stalker, brak porozumienia między siostrami, odtrącenie, przemoc w rodzinie, borykanie się z codziennością, brak pracy, poszukiwanie miłości i swojego miejsca w życiu. Pokazuje nam też że ten cały świat mody i telewizji nie wygląda wcale tak pięknie jakby się wydawało. Jak sama autorka mówi "miała to być poważna powieść, taka na serio, z prawdziwymi problemami" [1] na szczęście taka nie jest, cudownie dopełnia ją wątek kryminalny i humor bohaterów, którzy są nietuzinkowi. Brawa dla autorki za tak wspaniałe połączenie tematów i stworzenie  świetnej powieści. Dodam że język jest prosty i czyta się lekko i szybko. Ja gorąca wam polecam tę książkę :)

[1] "Szkodliwy pakiet cnót" M. Zaczyńska, Prószyński i S-ka 2013, str. 447

Moja ocena: 5/6


Książkę przeczytałam w ramach wyzwań: 


15 komentarzy:

  1. Świetna okładka! Od razu wiedziałam że to jest kryminał ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. No niee, i po co? no powiedz po co ja czytałam? Teraz bym chciała przeczytać!;) już natychmiast, jaajaj :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawą serię wynalazłaś, chyba będę musiała się rozejrzeć. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam kryminały, a tak dawno ich już nie czytałam :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię humor, do kryminałów się przekonuję, a do tego trudne sprawy - idealne dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie coś dla mnie:) Będę jej poszukiwać.

    OdpowiedzUsuń
  7. No i kolejna pozycja wędruje na listę - a czasu jak nie było tak nie ma :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Wachlarz podjętych wątków brzmi ciekawie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo interesująca publikacja, wszystko mi się tu podoba!

    OdpowiedzUsuń
  10. Powieści obyczajowe z humorem zawsze poprawiają mi nastrój.

    OdpowiedzUsuń
  11. Coś dla mnie! Nie dość, że kryminał, to jeszcze z humorem. Dawno nie czytałam książki, która łączyły jedno i drugie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapowiada się dość ciekawie :) Myślę, że mogłaby mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Seria naprawdę interesująca, sama chętnie poczytam. ;) Dziękuję za link, odnotowany ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. zgłoś to do wyzwania
    http://hugekultura.blogspot.com/2014/01/wyzwanie-historia-z-trupem.html
    jest trup:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie znam twórczości tej autorki, ale muszę to zmienić, skoro twoim zdaniem naprawdę warto, tylko nie wiem, kiedy ja znajdę na to wszystko czas?

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...