poniedziałek, 30 kwietnia 2012

Camilla Lackberg i jej saga kryminalna

Z pewna dozą nieśmiałości, że tak powiem, sięgnęłam po sagę kryminalną Camilli Lackberg. Ponieważ po tak zachwalanym Larssonie, który nie przypadł mi do gustu bałam się tej szwedzkiej autorki. I okazało się że niepotrzebnie, ponieważ już pierwsza część "Księżniczka z lodu" podobała mi się, choć to nie było jeszcze to, ale druga "Kaznodzieja"  i  trzecia  "Kamieniarz"  okazały się strzałem w dziesiątkę. Oczywiście w każdej z części była inna zagadka do rozwiązania w miasteczku Fjallbace , ale sagę należy czytać po kolei ponieważ mamy ciągłości prywatnego życia głównych bohaterów - Ericki, Patrica, Anny, Lucasa, oraz całego komisariatu w Tanumshede gdzie poznajemy kolegów Patrica i z książki na książkę ich prywatne życie.  Oczywiście świetnie wątki prywatne są wplatane w całe śledztwo. Przed każdym rozdziałem jest krótka wstawka, która zazwyczaj toczy się wiele lat wcześniej - to tak jakby druga historia, która na końcu zatacza krąg i poznajemy powiązanie starej historii ze współczesnością i śledztwem. Przyznam że te wstawki bardzo mi się podobały. W każdej z części cała intryga kryminalna jest świetnie rozpisana, śledztwo kluczy i niejednokrotnie policjanci trafiają w ślepą uliczkę. Ale każdy szczegół jest ważny, każda wypowiedź może mieć znaczenie. Książki trzymają w napięciu do końca, kiedy już wydaje się że to koniec, następuje przełom który kończy sprawę. Przede mną jeszcze trzy części sagi, mam nadzieje, że nic im nie ubędzie, a wręcz odwrotnie.

TYTUŁ: Księżniczka z lodu
AUTOR:  C. Lackberg
WYDAWNICTWO: Czarna Owca
STRON: 424
DATA WYDANIA: 2009

W niewielkiej miejscowości na zachodnim wybrzeżu Szwecji, wśród małej, zamkniętej społeczności, gdzie wszyscy się znają i wszystko o sobie wiedzą – w jednym z domów odkryto zwłoki młodej kobiety. Początkowo wszystko wskazuje na samobójstwo, okazuje się jednak, że Alex została zamordowana. Prywatne śledztwo rozpoczyna Erika Falck – pisarka i przyjaciółka Alex z dzieciństwa, do której dołącza miejscowy policjant Patrik Hedström.






TYTUŁ: Kaznodzieja
AUTOR: C. Lackberg
WYDAWNICTWO: Czarna Owca
STRON: 440
DATA WYDANIA: 2010



Kaznodzieja to pełna niespodzianek powieść kryminalna, która umiejętnie splata wątki z przeszłości z teraźniejszością.Pewnego letniego ranka mały chłopiec w czasie zabawy w wąwozie leżącym nieopodal Fjällbacka odnajduje nagie zwłoki młodej dziewczyny. Patrik Hedström i jego koledzy z komisariatu w Tanumshede stają przed bardzo skomplikowaną zagadką. Okazuje się bowiem, że pod ciałem dziewczyny leżą szkielety dwóch innych kobiet, które zaginęły pod koniec lat 70-tych...


TYTUŁ: Kamieniarz
AUTOR: C. Lackberg
WYDAWNICTWO: Czarna Owca
STRON: 536
DATA WYDANIA: 2010

Październikowy poranek we Fjällbace. Rybak Frans Bengtsson wypłynął łódką, aby opróżnić więcierze, które zastawił na homary. Przy ostatnim z nich coś się mocno zacina, Frans przeczuwa, że nie będzie to zwykły połów, nie myli się, w siatce więcierza tkwi ciało dziewczynki... Patrik Hedström i jego koledzy z komisariatu policji w Tanumshede mają do rozwikłania kolejną skomplikowaną zagadkę. Podczas sekcji zwłok w płucach dziecka wykryto słodką wodę i ślady mydła. Ktoś utopił małą w wannie i wrzucił zwłoki do morza. Kto i dlaczego zamordował dziecko? Odpowiedzi należy szukać w odległej przeszłości.




Seria o Fjallback:
1. Księżniczka z lodu
2. Kaznodzieja
3. Kamieniarz
4. Ofiara losu
5. Niemiecki bękart
6. Syrenka
7. Latarnik
8. Fabrykantka aniołków
9. Pogromca lwów


12 komentarzy:

  1. Pierwsza część tej serii czeka już u mnie na swoją kolej, skoro piszesz że kolejne są jeszcze lepsze to pewnie i na nie przyjdzie pora. Już się nie mogę doczekać :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oto moje świadectwo z Heart Warming zadłużony klient (Anita ze Stanów Zjednoczonych) Sir musiałem odpisać do ciebie, choć jestem w pracy teraz poinformować, że zaklęcie z powodzeniem pracował, a on wrócił do mnie tak jak pan powiedział, że sir. Piękna czerwona róża została właśnie przywieziona do mojego miejsca pracy od człowieka, z którą się z tobą skontaktowałem 20 marca. Sir jestem tak szczęśliwy, aby powiedzieć to całemu światu teraz, że wrócił do mnie przez potężne zaklęcia wczoraj około 6:00pm. Wszystko wyszło tak, jak pan to powiedział. Nie ma już wątpliwości. Trudno mi w to uwierzyć. To naprawdę zaskakujące! Dziękuję bardzo dr ADELEKE za tkanie magiczne moce na mnie, i zjednoczenie mnie i mojego ex wraz z najwyższej mocy. kontakt w celu uzyskania pomocy za pośrednictwem WhatsApp +27740386124 lub e-mail: aoba5019@gmail.com

      Usuń
  2. Tak, mam za sobą siedem części i bardzo przypadły mi do gustu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja czytam jakoś nie po kolei, ale bardzo lubię tą autorkę i tą sagę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. kupuje Czarną Serię (kioskową), która w tej chwili wychodzi. Jest tam 8 tytułów Camilli, więc mam szansę przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cała saga świetna wszystkim polecam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeczytałam wszystkie części serii i nie mogę się doczekać kolejnej. Cała saga bardzo wciągająca.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeczytałam całą serię i czekam na więcej. Supet

    OdpowiedzUsuń
  8. Przeczytałam całą serię i czekam na więcej. Supet

    OdpowiedzUsuń
  9. czy znasz jakieś inne tytuły tej autorki?

    OdpowiedzUsuń
  10. Przeczytałam wszystkie dostępne książki tej autorki i uważam,że są po prostu świetne. Nie mogę doczekać się kolejnych.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo dobre książki uważam że nawet lepsze od Millenium.

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...