wtorek, 1 maja 2012

Monika Szwaja - "Matka Wszystkich Lalek"

TYTUŁ: Matka Wszystkich Lalek
AUTOR: M. Szwaja
WYDAWNICTWO: SOL
STRON: 350
DATA WYDANIA: 2011  

Korrigany, małe bretońskie duszki, potrafią porządnie zamieszać w ludzkich losach. Może to jakiś korrigan postanowił zburzyć spokój Claire Autret z maleńkiej wyspy u brzegów Bretanii? Wysłał ją w polskie góry, aby tam spotkała dziwną i tragiczną postać Matki Wszystkich Lalek? Kazał jej przewartościować całe swoje dotychczasowe życie?Pamiętajmy jednak, że korrigany umieją też leczyć rany i naprawić to, co same zepsuły... (źródło opisu)

Opis na książce jest trochę mylący, myślałam że będzie to książka  o jakiś mocach, duszkach itp. Ale nic podobnego, jak zawsze u Pani Moniki książka okazała się ciepłą opowieścią, z humorem, nastawiającą pozytywnie do życia. W książce mamy dwie historie dwóch kobiet. Pierwsza to Claire - Klara która opuszcza rodzinna małą wysepkę we Francji i przyjeżdża do Karkonoszy do odziedziczonej po ojcu Willi Klara. Poznaje tu wspaniałych, ciepłych, i uczynnych ludzi, no i ..... miłość. Druga to Elżunia - Elisabeth - Liesel, którą jako dziecko Niemcy odebrali matce i spędziła dzieciństwo w niemieckiej rodzinie, jej życie pokazane od dzieciństwa, przez okres wojny, studia, małżeństwo i po wojnie po powrocie do Polski - powiem że losy Elżuni osobiście bardziej mnie wciągnęły niż Klary, dały więcej do myślenia, refleksji. Losy obu kobiet łączą się za sprawą Willi Klara, a spaja je niesamowita babcia Hania, która wyciąga Lisel z jej pokoju z lalkami i wciąga do rodziny. Jedynym minusem książki jak dla mnie było zakończenie, nie pasowało mi słownictwo  "my się bzykamy" - no i gdzie tu ta romantyczna miłość, bzykanko zabrzmiało jakoś tak .... dziecinnie. Wiem, ktoś może powiedzieć że książka jest cukierkowata, wszyscy uśmiechnięci, mili, dobrzy  .... i taka ma być, sięgając po książki Pani Moniki chcemy, uśmiechu, ciepła, humoru, miłych słów, pozytywnego nastawienia .... chcemy dobrego zakończenia  .... tej cukierkowatości.  Polecam.
Moja ocena: 5/6

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...