piątek, 20 czerwca 2014

Carola Dunn - "Śmierć w posiadłości Wentwaterów"

źródło
TYTUŁ: Śmierć w posiadłości Wentwaterów
SERIA: Kryminalne przypadki Daisy D. t.1
AUTOR: C. Dunn
WYDAWNICTWO: EDIPRESSE
DATA WYDANIA: 2013
STRON: 288


Anglia - początek XX wieku. Daisy Dalrymple - dwudziestopięcioletnia panna, córka wicehrabiego, próbuje swoich sił w pisaniu do gazety "Town and Country"  gdzie ma napisać artykuł o zabytkowych posiadłościach - pomimo swojego urodzenia podjęła pracę zarobkową ponieważ  jej ojciec i brat nie żyją, powierniczka ludzkich opowieści, ma w sobie to coś - ludzie chcą się jej wygadać. 

Jej koneksje pozwoliły na to że dostała zlecenie na napisanie artykułu o zabytkowych posiadłościach, w ten sposób trafiła do rezydencji Wentwaterów, po rozmowie z lordem Wentwaterem dostała pozwolenie na robienie zdjęć, zwiedzanie rezydencji i wysłuchanie opowieści domowników. Jako że Daisy znała część domowników czuła się w rezydencji bardzo dobrze, wspominali i planowali przyszłość. Daisy zauważyła że nie wszyscy w rezydencji byli oczekiwanymi i mile widzianymi gośćmi, lord Stephen Astwick w sposób jawny i bezczelny narzucał się żonie lorda - Annabel, wzbudza to w domownikach mieszane uczucia, wściekłość, podejrzenia o romans, szantaż - całą atmosferę napędza jeszcze najstarszy syn lorda James, który próbuje swoją macochę w oczach innych oszkalować, co innym się nie podoba. Sama Annabel w tej całej sytuacji czuje się niezręcznie, ma niewiele więcej lat od dzieci lorda, do tego skrywa pewną tajemnicę. 
Pewnego ranka gdy Daisy z przyjaciółmi wybierają się na łyżwy odkrywają na jeziorze w przeręblu zwłoki lorda Stephena. Na miejsce przybywa detektyw ze  Scotland Yardu - Alec, Daisy zostaje jego stenotypistką oraz uszami i oczami w posiadłości - co bardzo się jej podoba. Razem dedukują w celu rozwiązania morderstwa na które to detektywa naprowadza Daisy.  Kto i dlaczego zamordował lorda Stephena? Czy Daisy rozwiąże zagadkę? A może coś zaiskrzy między detektywem Aleckem i Daisy? 

Jestem bardzo zadowolona że sięgnęłam po tę książkę, taki lekki kryminał z początku XX wieku, gdzie oprócz zagadki kryminalnej poznajemy również ówczesne  konwenanse i tradycje klasy wyższej, oraz nastawienie do pracujących kobiet, a zwłaszcza takich jak Daisy - z wyższych sfer.  Przystępując do czytania miałam obawy co do języka książki, ale całe szczęście moje obawy się nie sprawdziły, czytało się lekko i przyjemnie. Podsumowałam bym że to taki kryminał w stylu Agaty Christie, gdzie główna rolę nie gra krwawa jatka i lejąca się krew ale wyrafinowana intryga i dedukcja zmierzająca do wykrycia sprawcy. Z przyjemnością sięgnę po następna książkę z tej serii :)

Moja ocena: 4,5/6



Książkę przeczytałam w ramach wyzwań:
"Z półki"


19 komentarzy:

  1. Ta część średnio przypadła mi do gustu, za to następna jest ciekawsza. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tą część na półce, ale jakoś obawiam się po nią sięgnąć. Może kiedyś się przełamię ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niska ocenia, no i nie wiem czy tak mnie zainteresowała..

    OdpowiedzUsuń
  4. Z recenzji książka zapowiada się ciekawie, ale ocena wskazuje na średnie wykonanie. A szata graficzna okładki jak w serii o Agacie Rasin :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wolę zdecydowanie współczesne kryminały, dlatego tym razem podziękuje tym bardziej, że ostatnio coraz częściej skłaniam się ku fantastyce.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kupiłam, ale jeszcze nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam i było nawet fajnie ;)) Teraz na półce druga część czeka na swoją kolej ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam z przyjemnością część pierwszą tej serii. Kolejnych niestety nie udało mi się dostać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam całą serię i przeczytałam wszystkie tomy, oprócz ostatniego (zostawiłam go na "czarną godzinę" ;)). Polubiłam Daisy i ten klimat dawnych lat, więc jestem ciekawa, czy kolejne przygody też przypadną Ci do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kryminały zdecydowanie biorę i czytam, jak mówisz,że książę dobrze się czytało to nie pozostaje nic innego jak się za nią rozejrzeć:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Zapowiada się całkiem fajnie :) co prawda nie przepadam za kryminałami, ale ten mógłby mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zebra lam chyba 16 tomów, potem ze względów finansowych musiałam zaprzestać kolekcjonowania. W każdym razie tom pierwszy pozostaje przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  13. Przyznam, że nie słyszałam... Ale brzmi nieźle! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawa fabuła zwłaszcza, że traktuje o życiu z początku XIX wieku :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam kryminały, których akcja rozgrywa się w latach wcześniejszych. Przyznam szczerze, że nie spodziewałam się tak dobrej oceny :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie za często czytam kryminały, ale nie mówię nie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie znam tej serii ale zapowiada się fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ooo - to coś dla mnie. Muszę się za nią rozejrzeć ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Styl Agathy Christie jak najbardziej mi odpowiada, więc pewnie sięgnę po ten kryminał :)

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...