środa, 11 czerwca 2014

Paweł Żuchowski - "Uzdrowił mnie Jan Paweł II"

źródło
TYTUŁ: Uzdrowił mnie Jan Paweł II
AUTOR: P. Żuchowski
WYDAWNICTWO: Wydawnictwo M
DATA WYDANIA: 2014
STRON: 152


27 kwietnia 2014 roku podczas mszy kanonizacyjnej na placu Św. Piotra w Watykanie, Floribeth Mora Diaz niosła do ołtarza relikwiarz z ampułką krwi św. Jana Pawła II. Dlaczego właśnie ona? 

W 2011 roku w kwietniu Floribeth trafiła do szpitala gdzie lekarze zdiagnozowali u niej tętniaka mózgu, który umiejscowił się w tak niedogodnym miejscu, że ingerencja mogła spowodować śmierć pacjentki. Jej stan się pogarszał, lekarze nie dawali jej szans na przeżycie - rodzina cierpiała i patrzyła jak z Floribeth uchodzi życie. 1 maja 2011 roku na przedmieściach San Jose na Kostaryce Floribeth wraz z mężem Edwinem oglądali beatyfikacyjną mszę Jana Pawła II i modlili się do niego o zdrowie, o życie dla: żony, matki, babci, teściowej - dla Floribeth.  Potem zasnęła, a Edwin poszedł do kuchni.

"Gdy obudziłam się się, usłyszałam głos "Wstań. Nie lękaj się". Byłam już wtedy sparaliżowana.
Zerknęłam na zdjęcie Jana Pawła II, jego ręce ... ruszały się. Znów usłyszałam:
"Wstań. Nie lękaj się". Odpowiedziałam: "Tak, Panie" i wstałam." [1]

Tak, tej kobiecie lekarze dawali tylko miesiąc życia, a teraz tętniak zniknął, nie ma go - jest zdrowa. Jej cudowne uzdrowienie zostało zbadane i zatwierdzone przez lekarzy i teologów Kongregacji Spraw Kanonizacyjnych, to jej przypadek został uznany przez Kościół jako cud który zdarzył się za sprawą wstawiennictwa Jana Pawła II. 

"Trzeba się zawsze modlić do Boga. Ufać mu. I wierzyć. Nie można wątpić.
Trzeba wierzyć, że wszystko będzie dobrze" [2]

Autor zabrał nas na Kostarykę, gdzie bardzo żywy jest obraz Jana Pawła II - ludzie go uwielbiają i wspominają jego pielgrzymkę z 1983 roku, tym bardziej jeszcze teraz kiedy to na ich ziemi zdarzył się cud. Przeczytamy również parę słów o historii kraju. W tej wędrówce na Kostarykę nie tylko spotykamy się z Florbeth i jej rodziną (a wręcz odbywamy za nią pogoń) oraz słyszymy o cudzie, ale także autor przedstawia nam zwykłych ludzi których spotkała na swojej drodze.
Ta książka to reportaż z wyprawy na Kostarykę, rozmowy o cudzie i wierze, trochę przygód, do tego zdjęcia które w pełni oddają treść książki. Język prosty dzięki temu książkę czyta się lekko, naprawdę książkę warto przeczytać, a nadmienię że autor przedstawia nam fakty ale nie narzuca swojego zdania - wnioski wyciągamy sami czy to był cud czy nie.

"A dlaczego wierzysz w cuda? - dopytuję
Dlatego że uważam, że w życiu nie ma przypadków. Z perspektywy czasu uświadamiamy sobie, że wszystko, co się dzieje, nawet sytuacje trudne, które są dla nas ciężkie, ma jakiś sens, czegoś nas uczy. Coś nadaje kierunek naszemu życiu. Jesteśmy prowadzeni." [3]





[1] Paweł Żuchowski "Uzdrowił mnie Jan Paweł II", Wydawnictwo M, 2014, str. 9
[2] tamże str. 88
[3] tamże str. 129

Moja ocena: 6/6

Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję pani Dorocie z Wydawnictwa M




Książkę przeczytałam w ramach wyzwań:



8 komentarzy:

  1. Czytałam. Historia Floribeth to piękne świadectwo wiary. Nie znam osoby, która aż tak wielką ufność pokłada w Bogu i nie wstydzi się o tym mówić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam o tej historii, prawdziwy cud.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam tą książkę i uważam, że jest wartościową lekturą.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam zamiar kupić tę książkę mojej cioci, to będzie idealny prezent.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dziękuję za recenzję. Innych Państwa zachęcam do przeczytania. Pozdrawiam serdecznie. P. Ż.

    OdpowiedzUsuń
  6. Książkę czytałam i polecam. Myślę, że każdy powinien ją znać, ponieważ to mądra, ciekawa i dająca wiarę książka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę przeczytać tę książkę, gdyż ogromie mnie intryguje jej historia tym bardziej, że raczej sceptycznie odchodzę do wszelkiego rodzaju cudownych zdrowień.

    OdpowiedzUsuń
  8. Po tę książkę trzeba po prostu sięgnąć. Nie ma innego wyjścia.

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...