środa, 15 lipca 2015

Krzysztof Kotowski - "Czas Czarnych Luster"

źródło
TYTUŁ: Czas Czarnych Luster
AUTOR: K. Kotowski
WYDAWNICTWO: fabryka sensacji
DATA WYDANIA: 2012
STRON: 386

"Czas Czarnych Luster" to kontynuacja przygód Krzysztofa Lorenta. Dwie poprzednie "Kapłan" i "Modlitwa do Boga Złego" przeczytałam jakiś czas temu, obie wciągające, nie mogłam tej odpuścić, bo byłam bardzo ciekawa co stało się z bohaterami, co stało się na wyspie.

Krzysztof Lorent - były ksiądz, od sześciu lat kroczy inną drogą, jest Kapłanem Ścieżki Wiedzy, posiada wiedzę i umiejętności wszystkich swoich przodków która jest zakodowana w jego umyśle, tacy Kapłani rodzą się raz na trzysta, czterysta lat. Po licznych perypetiach Krzysztof uciekł od cywilizacji i zamieszkał z plemieniem Kaneczua w Ameryce Południowej, a wraz z nim Haiku - japonka, również Kapłanka, tylko z zanikiem pamięci. Ze swojej kryjówki zostają wywabieni, by pomóc Yovicie - chłopcu z innego świata. Razem z nim trafiają na wyspę należącą do Indii - Sentinelese. Ostatnie miejsce na Ziemi gdzie żyje lud u którego nikt nie był od sześćdziesięciu tysięcy lat. Cztery osoby: Kapłan, Kapłanka, Yovita, Czesio Dybcio - weszli na wyspę i ślad po nich zaginął. 

Gdzie trafili? Gdzie są? Na te pytania odpowie nam ta część - razem z czwórką podróżników, z wyspy przenosimy się do świat równoległego, ta sama ziemia ale tam czas biegnie o 4,5 minuty szybciej. Jak się okazuje zostali tam ściągnięci nie by pomóc Yovicie, ale ktoś chce ich zabić, manipuluje nimi i Yovitą, chcą ich wykorzystać - a dokładniej ich wiedzę. Uwikłani w rozgrywki w tym świecie, przenoszeni, walczą i poznają ten świat, a nawet jedno z nich odnajdzie tu swoje korzenie. Ale ich powrót stoi pod znakiem zapytania, tunele są pod kontrolą. Czy uda się im wrócić? Czy pozostawione przez Kapłana wskazówki po tamtej stronie pozwolą im na powrót? Czy zostaną odczytane?

By przekazać Wam fabułę tej książki musiałam na początku przypomnieć króciutko dwie poprzednie i choć na okładce zapewniają że można czytać tę część nie znając poprzednich, tak nie uważam. Co prawda na początku mamy krótkie streszczenie poprzednich części, dzięki czemu czytelnikowi który nie ich czytał będzie łatwiej zapoznać się  z bohaterami. Podobnie jak poprzednie części tak i ta to thriller hipotetyczny z elementami fantasy i powieści przygodowej.
Było ciekawie, ale nie tak jak dwie poprzednie, brakło mi szybkiej i niebezpiecznej akcji, za dużo opisów, a i sam Kapłan już nie był głównym bohaterem, do tego tu nie było elementów fantasy, cała książka to jedna wielka fantasy. Język prosty, czyta się szybko - to na plus dla książki. Spodziewałam się bardziej żywiołowej fabuły, po dwóch poprzednich miałam bardziej wygórowane oczekiwania, ale nie było najgorzej. Oczywiście jako samej do przeczytania książki nie polecam, ale jako całość z poprzednimi częściami jak najbardziej, tworzą idealną lekturę na lato.

Moja ocena: 3,5/6

Książkę przeczytałam w ramach wyzwań:
"Z półki"

8 komentarzy:

  1. Nie znam kompletnie prozy pana Kotowskiego, chociaż kilka razy stałam z jego książkami w dłoni. Nie jestem pewna czy by mi się spodobało.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tej serii anie twórczości autora, ale widzę, że szału wielkiego nie ma, zatem bez żalu pasuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba nie do końca jestem przekonana do tej książki. Choć może jak nadarzy się okazja sięgnę po pierwszą część :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie za bardzo odpowiada mi fabuła, więc wątpię abym sięgnęła po książki autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tym razem chyba odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jeszcze wcześniejszych części, więc wszystko przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam chyba dwie książki Kotowskiego. Może nie powaliły mnie na kolana, ale raczej wspominam je dobrze. Nie wiem, czy zabiorę się za tę serię, ale nie mówię jej "nie". :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Widzę, że zainteresowałaś mnie kiedyś tymi książkami, ale nie mam już na nie wielkiej ochoty.

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...