czwartek, 4 grudnia 2014

Diane Chamberlain - "Szansa na życie"

źródło
TYTUŁ: Szansa na życie
AUTOR: D. Chamberlain
WYDAWNICTWO: Prószyński i S-ka
DATA WYDANIA: 2012
STRON: 408

Sophie - ośmioletnia dziewczynka, cierpi na rzadką chorobę nerek, lekarze nie dają jej dużych szans na długie życie. Janine mama Sophie zapisuje ją na eksperymentalne leczenie ziołami, na co nie zgadzają się jej tata i dziadkowie, uważają że to strata czasu, a lekarze mówią ze choroba postępuje a całe to leczenie to plaster na jej chorobę. Ale mała Sophie czuje się naprawdę dobrze, nauczyła się jeździć  na rowerze i żyje chwilą, robi to co inne dzieci. Janine chce by jej córka miała szczęśliwe życie, radosne i pełne szczęścia jak każde dziecko, nawet z chorobą na plecach, nie chce by jej twarz wykrzywiał się w bólu i łzach przy następnych badaniach, wierzy że ta kuracja przyniesie efekty. Sophie należy do skautów i mimo sprzeciwu dziadków i taty, Janine zgadza się na jej wyjazd na biwak, niestety ale z tego biwaku nie powraca. Miała wracać z koleżanką i jedną z opiekunek, nie dojechały na wyznaczone miejsce, zaginęły po drodze. Policja wszczyna śledztwo, lecz rodzice Sophie uważają że policja nie działa sprawnie, sami przeczesują teren na trasie powrotu córki. Są po rozwodzi ale córka jest dla nich najważniejsza.

Zoe, podstarzała aktorka odchodząca w zapomnienie, owdowiała i nic już nie daje jej nadziei na życie, odszedł jej ukochany mąż. Marti - córka siedzi w więzieniu, jak uważa Zoe niesłusznie skazana za morderstwo - wyrzuca sobie teraz że miała dla niej mało czasu, zamiast niej córka miała nianie i szkoły z internatem. Teraz zostawia po sobie list z informacją ze chce popełnić samobójstwo w ustronnym miejscu, jednak prawda jest inna. Matka z córką utkały misterny plan, Zoe ma na odludziu znaleźć chatkę i tam poczekać na Marti, która ucieknie z więzienia, tam przeczekają jakoś czas i wyjadą za granicę. Nieoczekiwanie te plany zostają zburzone, a Zoe odkrywa że Marti potrzebuje pomocy - ale nie takiej jakiej sądziła.

Czy Sophie się odnajdzie? - martwa czy żywa? Czy uczucie między rozwiedzionymi rodzicami odżyje?, a może jedno jest już zajęte. Czy ta ziołowa kuracja miała szansę powodzenia?

Kolejne spotkanie z autorką i znowu pełne emocji. Dramat rodzinny - zaginiona córka, której poszukiwania nie koniecznie jednoczą rodzinę. Autorka na dar do pisania takich książek, pełnych emocji, dramatyzmu i wzruszeń. Kartka po kartce zagłębiałam się w tą niesamowitą historię poszukiwań małej Sophie, wiary i siły jej mamy Janine, oraz dramatów i relacji rodzinnych rozgrywających się w tle. Świetnie skonstruowana historia którą warto przeczytać, jak i inne książki autorki. Gorąco polecam.

Moja ocena: 5,5/6

Książkę przeczytałam w ramach wyzwań:




15 komentarzy:

  1. Ale ładnie ci się wyzwania ułożyły ;) Mam w planach twórczość autorki, tylko jeszcze nie teraz...

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam inną książkę autorki i byłam zachwycona, muszę koniecznie poznać inne tytuły, które wyszły spod jej pióra. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam tylko jedną książkę tej autorki, ale bardzo mi się podobała i na pewno nie poprzestanę na tym jednym tytule :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To była moja pierwsza książka Chamberlain. Oczarowała mnie, tak jak inne jej książki. Zdecydowanie to jedna z moich ulubionych autorek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Najpierw ,,Dobry ojciec" tej autorki mam w planach. Później mogę się skusić na ,,Szansę na życie".

    OdpowiedzUsuń
  6. Co by tu odkrywczego napisać, po prostu uwielbiam tę autorkę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę się koniecznie zapoznać z twórczością autorki, bo póki co czytam tylko recenzje o jej super książkach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię twórczość D. Chamberlain, choć od dawna już nic nie czytałam tej autorki, dlatego też przydałoby się nadrobić zaległości w tej kwestii.

    OdpowiedzUsuń
  9. Trochę czytałam o tej książce i miałabym wielką chęć ją przeczytać. Dramaty rodzinne, tyle emocji, jest to z pewnością świetna lektura.

    OdpowiedzUsuń
  10. Na takie emocje właśnie liczę, Muszę koniecznie przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę w końcu poznać twórczość tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  12. Co prawda "rodzinne" historie niekoniecznie mnie przekonują, ale jeżeli relacje między bohaterami są realistyczne i wnikliwie ukazane chyba się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  13. Słyszałam wiele dobrego:) Z chęcią przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dużo dobrych opinii czytam o powieściach tej pisarki i mam zamiar sama także je poznać:)

    OdpowiedzUsuń
  15. "Zatoka o północy" tej autorki przypadła mi do gustu i obiecałam sobie, że przeczytam każdą powieść, która wyszła spod jej pióra.

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli mnie odwiedziłeś/aś, będzie mi miło jeżeli pozostawisz ślad w postaci komentarza. Komentarze wulgarne i anonimowe, będą usuwane.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...